آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > لوازم خانگی > ویژگی های یک ماشین ظرفشویی مناسب
ویژگی های یک ماشین ظرفشویی مناسب

ویژگی های یک ماشین ظرفشویی مناسب

ماشین ظرف‌شویی یکی از لوازم‌خانگی است که امروزه جای خود را در خانه و آشپزخانه باز کرده است. فنّاوری‌های پیشرفته به کمک بانوان آمده است تا بتوانند وقت بیشتری صرف امور اجتماعی و اشتغال کنند. ماشین ظرف‌شویی یکی از این وسایل آشپزخانه است که توانسته است جای خود در آشپزخانه‌های مدرن باز کند و دیگر یک وسیله لوکس و بی‌مصرف نیست. همه ما در مواقعی از روز با حجم بالایی از ظروف کثیف در آشپزخانه روبه‌رو می‌شویم که ممکن است زمان کافی و انرژی برای شستن آن‌ها نداشته باشیم در این مواقع است که ماشین ظرف‌شویی به کمک ما می‌آید. سازندگان و برندهای مختلفی نیز ماشین‌های ظرف‌شوئی با قابلیت‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند که انتخاب از بین آن‌ها کار سخت و زمان‌بری است.

وقتی برای خرید ماشین ظرف‌شویی به بازار می‌رویم سؤالات زیادی برای ما پیش می‌آید که پاسخ دادن به آن‌ها سخت و دشوار خواهد بود. کدام برند ماشین ظرف‌شویی بهتر است؟ ماشین ظرف‌شویی رومیزی مناسب است یا مبله؟ ماشین ظرف‌شویی چندنفره باشد و چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ همه این‌ها سؤالات اساسی و مهمی هستند که پاسخ به آن‌ها برای انتخاب درست به ما کمک می‌کند. البته آنچه در وهله اول تعیین‌کننده است داشتن بودجه کافی برای خرید ماشین ظرف‌شویی است.شما می توانید برای خرید ماشین ظرفشویی با تخفیف بهآگهی های فروشگاه های لوازم خانگی وب سایت زرین تخفیف سری بزنید. و از تخفیفات آنها استفاده نمائید.

انواع ماشین ظرف‌شویی موجود در بازار:

ماشین‌های ظرف‌شویی با توجه به طراحی بدنه و جایگاه قرارگیری در آشپزخانه به چند دسته مهم تقسیم می‌شوند.

ماشین ظرف‌شویی توکار برای قرارگیری در فضای کابینت آشپزخانه طراحی‌شده است. این نوع ماشین ظرف‌شویی با آشپزخانه‌های مدرن همخوانی داشته و فضای کمی را اشغال می‌کند.

نوع دیگر از ماشین‌های ظرف‌شویی مدل مبله آن است که معمولاً ظرفیت 12 نفرِ و 16 نفرِ داشته و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب هستند. مدل مبله در حال حاضر پرکاربردترین و پرطرفدارترین مدل ماشین ظرف‌شویی در بازار است و برندهای مختلف مدل‌های گوناگون از آن به بازار عرضه می‌کنند. داشتن قابلیت شستشوی نیمه برای مواقعی که ظروف کم هستند و میزان مصرف انرژی و آب از مهم‌ترین فاکتورهای خرید ظرف‌شویی مبله است.

اما مدل دیگری از ظرف‌شویی، نوع رومیزی آن است. این مدل همان‌طور که از نامش پیداست ظرفیت کمی داشته و معمولاً روی کابینت قرار می‌گیرد. این مدل برای خانواده‌های کم‌جمعیت که ظرف کمی برای شستشو دارند مناسب است. همچنین خانواده‌هایی که محدودیت فضا در آشپزخانه دارند ناچار به خرید ظرف‌شویی رومیزی هستند. ظرف‌شویی رومیزی معمولاً قیمت مناسبی نیز دارند.

ویژگی‌های یک ماشین ظرف‌شویی مناسب چیست؟

اگر وقت و حوصله کافی برای تحقیق درباره ماشین ظرف‌شویی را ندارید بهتر است به سراغ برندهای برتر بازار بروید و خیال خود را بابت خرید مناسب راحت کنید. برخی از برندهای در کشور دیگری مونتاژ می‌شوند که معمولاً کیفیت ساخت آن‌ها با کشور صاحب برند تفاوت چندانی ندارد؛ اما اگر دوست دارید قابلیت‌های دستگاه موردنظر را بررسی کنید بهتر است قبل از مراجعه به بازار با ویژگی‌های یک ماشین ظرف‌شویی مناسب آشنا شوید.

در حال حاضر برندهای مطرح خارجی و داخلی زیادی در بازار در دسترس هستند که انتخاب دقیق از میان آن‌ها نیاز به بررسی بیشتری دارد. اولین نکته‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت تعداد طبقات ماشین ظرف‌شویی است. ماشین‌های ظرف‌شویی مبله معمولاً دارای دو یا سه‌طبقه هستند. داشتن قسمت مختص قاشق و چنگال نیز یک مزیت محسوب می‌شود. طبقات قابل تنظیم به شما کمک می‌کند ظروف در اندازه‌های مختلف داخل ماشین جای بگیرند. برای مواقعی که تعداد ظرف‌های شما کم است قابلیت شستشوی نیمه به کمک شما آمده و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود. داشتن سبد شستشوی ظروف نقره‌ای نیز قابلیت مهمی است.

ویژگی مهم دیگر داشتن قابلیت فیلترینگ آب است. این ویژگی باعث می‌شود شما ظروف بسیار تمیز و بدون لکه داشته باشید. در واقع فیلترینگ تمام لکه‌ها را پاک‌کرده و چربی ظروف را به‌سرعت از بین می‌برد. میزان صدای دستگاه ظرف‌شویی در هنگام کار کردن نیز مهم است. هر چه صدای ظرف‌شویی کمتر باشد آلودگی صوتی کمتری در هنگام کار کردن ایجاد می‌کند. داشتن قابلیت ضد نشتی آب باعث می‌شود هیچ‌گونه نشتی آب در هنگام شستشو وجود نداشته باشد. ضمن اینکه برخی از ظرف‌شویی‌ها قابلیت شستشوی میوه دارند که خیال شما را بابت شستشو و ضدعفونی کردن میوه راحت می‌کند.

ماشین ظرف‌شویی مجهز به سیستم UV نیز این قابلیت را دارد که ظرف‌ها را بعد از شستشو کاملاً خشک و ضدعفونی کند. درصورتی‌که ظرف‌شویی شما این خاصیت را نداشته باشد بعد از شستشو باید درب آن را باز بگذارید تا ظروف خشک شوند. نکته بعدی توجه به نوع مخزن دستگاه است. معمولاً مخزن ظرف‌شویی دارای انواع پلاستیکی و استیل است که نوع استیل آن خاصیت ضدزنگ داشته و سال‌های سال به‌خوبی کار می‌کند. ماشین‌های با مخزن پلاستیکی ارزان‌تر از استیل و فولادی هستند.

بیشتر بدانید:

بهترین نکات در خرید لوازم خانگی

نکات طلایی خرید یخچال

سیستم کنترل بخار نیز از ویژگی‌های مهم ماشین ظرف‌شویی است که بخار بعد از شستشو را کنترل می‌کند. در غیر این صورت بعد از شستشو و باز کردن درب، بخار داغ از ماشین ظرف‌شویی خارج‌شده و ممکن است باعث سوختگی دست شما شود. ضمن اینکه بخار به‌جای مانده تبدیل به قطره‌های آب شده و روی ظروف لکه ایجاد می‌کند.

ماشین ظرف‌شویی‌های مبله معمولاً دارای ظرفیت‌های مختلف 6، 13،12،8 و 14 نفرِ هستند. با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان ظرف‌هایی که در طول روز مورداستفاده قرارمی گیرند باید ظرفیت مناسب ظرف‌شویی را انتخاب کنید. البته با توجه به اینکه به‌هرحال باید فضایی را به ماشین ظرف‌شویی اختصاص دهید بهتر است ظرف‌شویی با گنجایش بیشتر را انتخاب کنید.

توجه به تعداد برنامه‌های شستشوی نیز از مهم‌ترین نکات خرید ظرف‌شویی است. داشتن برنامه‌های متنوع به شما کمک می‌کند که استفاده بهتری از ماشین ظرف‌شویی داشته باشید. برنامه شستشوی سریع یکی از برنامه‌های مفید است که برای شستشوی ظرف‌های نه‌چندان کثیف مناسب است. برنامه‌های شستشو ظروف کریستال و ظریف نیز باعث می‌شود شما با خیال راحت ظروف کریستال خود را در ظرف‌شویی شستشو دهید. یکی دیگر از برنامه‌های مفید ظرف‌شویی شستشوی اقتصادی است که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود. شستشوی نیم‌طبقه نیز برای مواقعی است که تعداد ظروف کم است. داشتن قفل ایمنی کودک نیز یک امتیاز محسوب می‌شود. چراغ‌های هشداردهنده نیز به شما می‌گویند که ماشین در حال شستشو است و در هر زمان در کدام مرحله شستشو قرار دارد. معمولاً ماشین‌های ظرف‌شویی در هنگام کار اگر درب باز شود شستشو متوقف‌شده و بعد از بستن درب به شستشو ادامه می‌دهند.

توجه به نوع قرص ظرف‌شویی و نمک مورداستفاده ماشین ظرف‌شویی نیز اهمیت زیادی دارد. برخی از برندها استفاده از نوع خاصی نمک و قرص را پیشنهاد می‌دهند و خرابی دستگاه در صورت استفاده از انواع متفرقه را به عهده نمی‌گیرند. شستشو با تأخیر و مجهز به نشان‌گر تمام شدن نمک و مایع براق‌کننده ظروف از دیگر ویژگی‌های ظرف‌شویی‌های پیشرفته است. فیلتر غذا در ماشین ظرف‌شویی باعث می‌شود که خرده‌های غذا روی ظروف جداشده و در هنگام شستشو از ماشین خارج شوند، ماشین‌هایی که این ویژگی را ندارند ظروف قبل از قرار دادن داخل ماشین باید تمیز شوند.

توجه به آبفشان‌های دستگاه در هنگام خرید نیز اهمیت دارد. قرار گرفتن آبفشان‌های در جای مناسب و داشتن سوراخ‌های ریز باعث می‌شود ظروف به‌خوبی شسته و تمیز شوند. داشتن قابلیت آب‌گرم‌کن نیز برای ماشین ظرف‌شویی بسیار مهم است. ظرف‌شویی‌های امروزی معمولاً آب را با درجه حرارت بالا گرم می‌کنند که باعث شستشوی بسیار خوب و صرفه‌جویی در مصرف قرص و آب می‌شوند. ضمن اینکه شستشو در حرارت بالا باعث ضدعفونی شدن ظروف به بهترین شکل ممکن می‌شود.

نکته دیگر در هنگام خرید توجه به ابعاد و رنگ دستگاه است. ابعاد دستگاه به فضای شما در آشپزخانه بستگی دارد و رنگ آن نیز به سلیقه شما مربوط است. داشتن برچسب انرژی نیز برای خرید اهمیت بالایی دارد. امروز با توجه به گران شدن انرژی خرید دستگاه پرمصرف چندان اقتصادی نبوده و با توجه به زمان‌بر بودن شستشو با ظرف‌شویی داشتن برچسب انرژی A و A+ برای ماشین ظرف‌شویی بسیار مهم است. برخی از ظرف‌شویی‌های مدرن مجهز به عیب‌یاب خودکار هستند. این دستگاه از طریق تلفن همراه نوع مشکل و خرابی خود را به تکنسین تعمیر اعلام می‌کنند.

در آخر اینکه برای یک خرید مطمئن بهتر است به مراکز و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. این کار علاوه بر اینکه خیال شما را بابت کیفیت محصول راحت می‌کند، ضمانت دستگاه را برای شما به همراه خواهد داشت. نمایندگی‌های معتبر خدمات نصب و پس از فروش نیز خواهند داشت و درصورتی‌که دستگاه دچار خرابی و مشکل شود توسط تعمیرگاه حرفه‌ای تعمیر خواهد شد.

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نیز برای خرید انتخاب مناسبی هستند. این فروشگاه‌ها معمولاً ضمانت معتبر شرکت را ارائه کرده و به‌نوعی نماینده معتبر برندها محسوب می‌شوند. به‌هرحال مشورت با فروشندگان، سایت‌های معتبر و تجربه اطرافیان می‌تواند برای خرید یک ماشین ظرف‌شویی مناسب کمک‌کننده باشد.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه ویژگی های یک ماشین ظرفشویی مناسب