آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > لوازم خانگی > بهترین نکات در خرید لوازم خانگی
بهترین نکات در خرید لوازم خانگی

بهترین نکات در خرید لوازم خانگی

شاید در نگاه اول خرید یک کالا مصرفی برای خانه کار آسانی به نظر بیاید اما همه ما تجربه یک خرید ناموفق و یا خرید کالای نامرغوب را داشته‌ایم. آگاهی از حقوق مصرف‌کننده و توجه به نکات مهم در هنگام خرید کالا به ما کمک می‌کند تا بتوانیم کالای موردنظر را به‌خوبی انتخاب کرده و بخریم. با توجه به تورم به وجود آمده و بالا رفتن قیمت انواع کالا به نظر می‌رسد توجه به این نکات ازنظر قانونی و اقتصادی برای ما لازم و ضروری باشد. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید شما می توانید تخفیفات فروشگاه های لوازم خانگی را در وب سایت زرین تخفیف بیابید.

نکات خرید لوازم خانگی

  • نکته اول :برای خرید لوازم خانگی این است که فروشنده‌ای موظف است اطلاعات مربوط به کالا را به‌درستی و کاملاً شفاف در اختیار خریدار قرار دهد. فروشنده باید در نهایت صبر حوصله توضیحاتی را به خریدار بدهد و یا اطلاعات کالا را در قالب بروشور یا کاتالوگ در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.
  • نکته دوم: ضرورت درج قیمت لوازم خانگی به صورتی است که کاملاً در معرض دید مشتری باشد و طبق نرخ نامه، کالا فاکتور شود.
  • نکته سوم :این است که فروشنده باید به تمام سؤالات مشتری در مورد کالا پاسخ دهد و اگر اطلاعات غلط و خلاف واقع به مشتری بدهد ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.
  • نکته چهارم: برای انجام یک خرید مطمئن مراجعه به مراکز خرید معتبر و دارای پروانه کار مرتبط است تا ازهرجهت خیالتان بابت ضمانت و خدمات پس از فروش راحت باشد. واحدهای صنفی دارای مجوز و پروانه معمولاً ازنظر رعایت اصول بهداشتی، عدم سو پیشینه، استعمال مواد مخدر و دیگر موارد خلاف قانون از طریق اصناف مربوطه مورد بازرسی و بررسی قرارگرفته‌اند؛ بنابراین خیال شما بابت عدم ارتکاب خلاف تا حد زیادی راحت خواهد بود.
  • نکته پنجم :که باید از سوی خریدار موردتوجه قرار گیرد دریافت فاکتور معتبر و ممهور از واحد فروشنده است. فاکتور باید دارای تاریخ، نام کالا، نام فروشنده، امضا، مهر و قیمت باشد و نشان‌دهنده سلامت معامله انجام شده است. در مورد کالای مصرفی خانواده مانند یخچال، تلویزیون و اجاق‌گاز خرید از نمایندگی‌های معتبر تا حد زیادی خیال شما را بابت خدمات پس از فروش مانند نصب و تعمیر کالا راحت می‌کند. ضمن اینکه از اصل بودن کالا و قطعات آن می‌توان مطمئن بود. رعایت این نکات هرچند ساده به شما کمک می‌کند یک کالای مرغوب خریداری کنید و سال‌های سال از آن به‌خوبی بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب نکات خرید یخچال، اجاق‌گاز و جاروبرقی را باهم مرور خواهیم کرد. این نکات مخصوصاً برای عروس خانم‌هایی که در تدارک خرید جهیزیه هستند می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد تا بتوانند با یک خرید مناسب، بهترین جهیزیه را تهیه کنند.

نکات خرید یخچال

یخچال قلب آشپزخانه است و تازگی و طراوت مواد غذایی را برای ما به ارمغان می‌آورد. توجه به کارایی و عملکرد مناسب آن بیش از هر نکته دیگری مهم و کلیدی است اما امروزه بسیاری از خانم‌های جوان ترجیح می‌دهند یخچال‌های شکیل و زیبا خریداری کنند و انتخاب اکثر افراد یخچال ساید بای ساید است.

نکات خرید یخچال

در حال حاضر انواع یخچال‌های ساده، فریزر بالا، فریزر پایین و ساید بای ساید در بازار وجود دارد. توجه به اینکه ضروری است که شما دوست دارید یخچال شما در قسمت بالا باشد و یا پایین. قرار گرفتن یخچال در قسمت بالا باعث می‌شود دسترسی به مواد غذایی داخل یخچال آسان‌تر باشد درعین‌حال قرارگیری یخچال در قسمت پایین سبب می‌شود که فضای یخچال بیشتر از فریزر باشد. البته بسیاری از خانم‌ها که علاقه زیادی به فریز کردن مواد غذایی، انواع میوه و سبزی‌ها دارند فضای بیشتر فریزر را ترجیح می‌دهند. داشتن کشو در قسمت فریزر نیز یک مزیت است زیرا باعث نظم و ساماندهی بهتر مواد غذایی در داخل فریزر می‌شود. نکته بعدی توجه به نحوه باز شدن درب یخچال و فریزر است. برخی از ساید بای سایدهای جدید دارای درب دسترسی آسان برای نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها هستند که باعث می‌شود درب اصلی یخچال کمتر بازشده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. یخچال‌های ساید بای ساید نیز دارای دو قسمت جداگانه یخچال و فریزر هستند و اغلب مجهز به یخ‌ساز و آب‌سردکن هستند. برای عمر بیشتر یخ‌ساز معمولاً بر روی یخچال دستگاه تصفیه نصب می‌شود.

یخچال فریزرهای دوقلو نیز ازلحاظ زیبای تفاوت چندانی با ساید بای ساید نداشته درعین‌حال فضای بیشتری در قسمت یخچال و فریزر دارند. این یخچال‌ها معمولاً امکان تغییر موقعیت لولا را داشته و می‌توان بر اساس فضای آشپزخانه جهت باز شدن در را تغییر داد. در هنگام انتخاب انواع یخچال همچنین به فضای موجود در آشپزخانه و کابینت‌ها، تعداد درب‌ها و جهت باز شدن آن‌ها نیز باید توجه کرد.

بعد از انتخاب نوع یخچال‌فریزر که البته تا حد زیادی به توان اقتصادی شما نیز بستگی دارد، گام بعدی توجه به مشخصات فنی و تجهیزات یخچال است. اولین ویژگی توجه به برچسب انرژی یخچال‌فریزر است که میزان مصرف برق و صرفه‌جویی آن را نشان می‌دهد. یخچال‌هایی با درجه مصرف انرژی A و A+ بهترین گزینه برای خرید هستند. ویژگی فنی دیگری که باید در هنگام خرید یخچال به آن توجه شود نوع کمپرسور یخچال است که دارای انواع خطی، اینورتر و پیستونی است. کمپرسور یا موتور مناسب باید دارای صدای کم، طول عمر بالا و بازدهی مناسبی باشد. بهترین نوع کمپرسور موجود در بازار کمپرسورهای خطی و اینورتر هستند که معمولاً دارای نویز کم و مصرف انرژی پایینی هستند. توجه به تضمین و ضمانت کمپرسور یخچال نیز از نکاتی است که باید حتماً به آن توجه داشته باشد. ضمانت 5 تا 10 ساله معمولاً می‌تواند برای کمپرسور یخچال قابل‌قبول باشد.

یخچال‌های نو فراست یا بدون برفک نیز امروزه خیال خانم‌ها را بابت عدم یخ‌زدگی و برفک داخلی آسوده کرده است. البته در زمانی که برق برای مدت زیادی قطع شود همین برفک و یخ‌ها است که می‌تواند مواد غذایی را تا ساعت‌ها سرد نگه دارد. توجه به تعداد طبقات داخلی یخچال، محل قرارگیری بطری‌ها، جا میوه‌ای، داشتن آبسرد کن و یخ‌ساز و... نیز می‌تواند برای انتخاب یخچال موردتوجه قرار بگیرد.

نکات خرید اجاق‌گاز

اجاق‌گاز دستیار اصلی کدبانوی خانه در آشپزخانه است. توجه به انتخاب یک اجاق‌گاز مناسب در هنگام خرید می‌تواند خیال شما را بابت سال‌های زیادی که قرار است برای عزیزانتان آشپزی کنید راحت کند. اجاق‌گازها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. دسته‌بندی اول ازنظر نوع انرژی مصرفی است. انواع اجاق‌های گازی، برقی و برقی گازی در بازار در دسترس شما برای خرید هستند. اجاق‌های گازی رایج‌ترین نوع آن هستند که بیشتر برای مصارف خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرند. اجاق گازی معمولاً در دو نوع فر دار و بدون فر به فروش می‌رسند.

نکات خرید اجاق‌گاز

ساده‌ترین مدل آن اجاق‌های دو شعله رومیزی هستند که در محیط‌های کوچک و اداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. اجاق‌های سه، چهار و پنج شعله نیز معمولاً در خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در انتخاب اجاق به اولین نکته‌ای که باید توجه داشته باشید نوع انرژی مصرفی و دسترسی به گاز شهری است. درصورتی‌که در محل سکونت شما گاز شهری وجود ندارد می‌توانید از کپسول گاز استفاده کنید.

دسته‌بندی دیگر اجاق‌گاز انواع اجاق صفحه‌ای و مبله است. در بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن از اجاق‌های صفحه‌ای به‌جای مبله استفاده می‌شود. اجاق‌گاز توکار معمولاً از جنس شیشه، سرامیک و استیل ساخته می‌شوند که هرکدام مزیت‌های خود را دارند.

مزیت اصلی اجاق‌های مبله فر دار بودن آن‌ها است. درصورتی‌که اجاق مبله فر دار داشته باشید از خرید فر توکار بی‌نیاز می‌شوید. در حال حاضر اجاق مبله کمتر تولید می‌شوند و معمولاً چهار و پنج شعله دارند؛ اما در ای میان اجاق‌هایی که از جنس استیل ساخته‌شده‌اند طرفداران بیشتری دارند. اجاق‌گاز شیشه‌ای نیز از جنس شیشه نشکن ساخته‌شده‌اند که در برابر حرارت مقاوم بوده و به‌راحتی ترک برنمی‌دارند. اجاق‌های سرامیک نیز از جنس سرامیک و یا ترکیب سرامیک و شیشه ساخته‌شده و در برابر حرارت، فرسایش و شکستگی مقاومت خوبی دارند.

در هنگام خرید اجاق‌گاز توجه به تعداد شعله‌های گاز از مهم‌ترین نکات است که برحسب نیاز باید انتخاب شوند. تمیز شدن آسان صفحات گاز نیز از مزیت‌های مهم آن است. اجاق‌گاز خریداری‌شده باید استاندارد بوده و نکات ایمنی در ساخت آن به‌خوبی رعایت شده باشد. مجهز بودن شعله‌های اجاق‌گاز به ترموکوپل نیز از مزیت‌های اصلی اجاق‌گاز است زیرا در هنگام خاموش شدن شعله از نشت گاز جلوگیری می‌کند.

در هنگام خرید اجاق‌گاز بهتر است به فاصله میان شعله‌ها دقت کنید. فاصله مناسب بین شعله‌ها باعث می‌شود در هنگام پخت‌وپز بتوان هم‌زمان از چندین شعله استفاده کرد. در مقایسه اجاق‌های مبله و توکار می‌توان گفت اجاق مبله فضای بیشتری در آشپزخانه اشغال می‌کند و اجاق‌های برقی نیز به علت استفاده از برق میزان مصرف انرژی بالایی دارند. اجاق‌های استیل عمر بالایی دارند اما بعد از مدتی خش برداشته و کدر می‌شوند. اجاق‌های توکار زیبا و مدرن هستند و از فضای زیر آن‌ها برای تعبیه کشو و کابینت می‌توان استفاده کرد.

اجاق‌های برقی به علت قدرت بالایی که دارند غذا را بسیار سریع‌تر پخته و معمولاً کلیدهای روی صفحه‌های آن‌ها لمسی است. امروزه اجاق‌های برقی نیز در مصارف خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرند اما همان‌طور که گفته شد به علت مصرف بالای انرژی چندان به‌صرفه نیستند. در حال حاضر انواع برندهای ایرانی و خارجی اجاق‌گاز در بازار در دسترس خریداران هستند که در این میا اجاق‌های ایتالیایی از قیمت بسیار بالایی برخوردارند.

نکات خرید جاروبرقی

با پیشرفت تکنولوژی امروزه جاروبرقی در بیشتر خانه‌ها و محیط‌های اداری برای نظافت و جمع‌آوری گردوغبار از محیط مورداستفاده قرار می‌گیرد. جاروها مانند تمام وسایل برقی دارای انواع و اقسام مختلفی ازجمله لوازم خانگی و صنعتی هستند که در اینجا به بررسی و بیان نکات خرید جاروبرقی خانگی پرداخته می‌شود. هنگامی‌که برای خرید جاروبرقی به بازار مراجعه می‌کنیم با انواع و اقسام جاروبرقی با کارایی‌های مختلف و برندهای گوناگون روبه‌رو می‌شویم. نکته اول توجه به برند و کارخانه سازنده جاروبرقی است. هر چه این کارخانه باسابقه‌تر باشد کیفیت محصولات نیز بالاتر بوده و شما می‌توانید از خرید خود مطمئن باشید.

نکات خرید جاروبرقی

دو مدل جاروبرقی‌های خوابیده و عصایی کاربرد خانگی دارند. جاروهای عصایی معمولاً ظرفیت بسیار کمی برای جمع‌آوری زباله دارند و سیم‌جمع‌کن نیز ندارند. معمولاً سیم جاروبرقی به قلاب روی دستگاه متصل می‌شود. این مدل جارو برای فضاهای بزرگ چندان مناسب نیستند. جاروبرقی‌های خوابیده رایج‌ترین نوع جاروبرقی مورداستفاده در منازل هستند. این مدل جاروبرقی دارای لوله خرطومی و لوله فلزی هستند و معمولاً جمع‌وجور طراحی و ساخته شده‌اند. در هنگام خرید توجه به ابعاد جاروبرقی و میزان صدای ایجادشده از اهمیت بالایی برخوردار است. جاروهای خانگی معمولاً در دو مدل کیسه‌دار و مخزن دار در بازار وجود دارند. جاروهای کیسه‌ای دارای کیسه پارچه‌ای، یک‌بارمصرف و یا پلیمری هستند و در برخی از جاروها امکان استفاده از چندین مدل کیسه را دارند. جاروهای بدون کیسه نیز دارای یک مخزن شفاف هستند که زباله‌ها را درون آن به‌صورت فشرده جمع کرده و باید هرچند وقت یک‌بار تخلیه شوند.

قدرت مکش دستگاه از مزیت‌های اصلی یک جاروبرقی خانگی است؛ در کنار آن داشتن سیم بلند نیز دسترسی به نقاط مختلف خانه را آسان می‌سازد. تغییر اندازه لوله فلزی که به آ تلسکوپی نیز گفته می‌شود، داشتن چرخ‌های مقاوم و بزرگ از دیگر مزیت‌های جاروبرقی مناسب است. داشتن خرطومی با اندازه مناسب و قدرت بالای چرخ‌های دستگاه گردش جارو به جهت‌های مختلف را آسان ساخته و باعث کاربری مناسب دستگاه می‌شود.

مزیت جارو برقی

استفاده از کیسه‌های یک‌بارمصرف بسیار راحت‌تر از کیسه‌های دیگر است و به‌راحتی از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها قابل تهیه و خریداری است. نکته دیگر در هنگام خرید جاروبرقی توجه به محل قرارگیری دکمه خاموش روشن دستگاه است. برخی از مدل‌های دکمه پاور روی بدنه و برخی دیگر روی دسته قرار می‌گیرند. نکته مهم دیگر خدمات پس از فروش سازنده برای قطعات جاروبرقی است. درصورتی‌که خرطومی، پارویی و تلسکوپی دستگاه دچار پارگی و خرابی شوند توسط شرکت مربوطه تعویض شوند. داشتن چند سری مختلف برای جارو کردن گوشه‌های دیوار نیز از مزیت‌های دستگاه جاروبرقی خانگی به‌حساب می‌آید.

نکات دیگری که باید در هنگام خرید جاروبرقی به آن توجه کرد امکانات جانبی دستگاه است. یکی از این امکانات داشتن نشانگر پر بودن مخزن جارو است. این نشانگر در هنگام پر شدن مخزن زباله تغییر رنگ می‌دهد. داشتن دستگیره کار با جاروبرقی را برای شما آسان ساخته و باعث جلوگیری از بروز کمردرد در هنگام جارو کشیدن می‌شود. داشتن سیم‌جمع‌کن یکی از مزیت‌های جاروبرقی‌های خانگی است.برای دیدن آگهی های فروشگاه های فروش جارو برقی از وبسایت زرین تخفیف دیدن فرمائید.

خرید لوازم برقی و کالا برای خانه دارای نکات زیادی است که توجه به آن‌ها باعث می‌شود از نتیجه خرید راضی بوده و بتوانیم یک خرید اقتصادی و به‌صرفه داشته باشیم. برای خرید هر وسیله برقی علاوه بر تجربه، راهنمایی فروشنده و کاتالوگ دستگاه، می‌توان از سایت‌های راهنمای خرید کالا نیز بهره برد. 

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه بهترین نکات در خرید لوازم خانگی