آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > لوازم خانگی > خریداجاق گاز مناسب برای آشپزخانه
خریداجاق گاز مناسب برای آشپزخانه

خریداجاق گاز مناسب برای آشپزخانه

اجاق‌گاز یکی از مهم‌ترین لوازم خانه و دستیار اصلی کدبانو خانه در آشپزی است. بسیاری از نوعروسان که به دنبال تهیه جهیزیه هستند با آشنایی با نکات خرید اجاق‌گاز می‌توانند یک انتخاب مناسب داشته باشند. با پیشرفت فنّاوری اجاق‌گازهای مختلف با برندها و قابلیت‌های گوناگون به بازار آمده‌اند که انتخاب را برای ما مشکل می‌کنند. برای همین است که آَشنایی با ویژگی‌های یک اجاق‌گاز می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد.شما می توانید تخفیفات فروشگاه های لوازم خانگی را در وب سایت زرین تخفیف بیابید.

آشنایی با انواع اجاق‌گاز:

آشنایی-با-انواع-اجاق‌گاز

اجاق‌گاز نیز مانند بسیاری از وسایل خانه دارای انواع و اقسام گوناگونی است که هرکدام دارای ویژگی‌های مختلفی بوده و با توجه به نیاز ما خریداری می‌شوند. اجاق‌گازهای ایرانی و خارجی در سه نوع رومیزی، صفحه‌ای و مبله تولید می‌شوند که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم. اجاق‌گاز با گاز شهری، گاز مایع و یا هر دو نوع کار می‌کنند که توجه به دسترسی محل زندگی شما به گاز شهری در انتخاب شما مؤثر است.

اجاق‌گاز رومیزی:

اجاق‌گاز-رومیزی

اجاق‌گاز رومیزی همان‌طور که از نامش پیداست از چند شعله تشکیل شده است و معمولاً روی میز و یا کابینت قرار می‌گیرد. این نوع اجاق‌گاز برای آشپزخانه‌هایی با فضای کم و محیط‌های اداری مناسب است. اجاق‌گاز رومیزی معمولاً با گاز شهری و یا کپسول گاز کار می‌کند و معمولاً دو شعله هستند. این نوع اجاق‌گاز به‌راحتی قابل‌جابه‌جایی است.

اجاق‌گاز توکار (صفحه‌ای):

اجاق‌گاز-توکار

اجاق‌گاز توکار شکل جدیدی از اجاق‌گازها هستند که جای خود را در آشپزخانه‌های مدرن باز کرده‌اند. در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه فضایی برای اجاق‌گاز صفحه‌ای در نظر گرفته می‌شود و اجاق در محل مناسب نصب می‌شود. این نوع اجاق‌گاز در حال حاضر جای اجاق‌های مبله را گرفته است و در دو نوع گازی و برقی تولید می‌شوند. نوع گازی آن بیشتر در خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای چهار یا پنج شعله است. اجاق‌گازهای برقی به دلیل داشتن صفحه لمسی و دیجیتالی و عدم نشت گاز ایمنی بیشتری دارند.

اجاق‌گاز صفحه‌ای از جنس سرامیک، شیشه و استیل ساخته می‌شوند و بنا بر سلیقه می‌توانید یکی از انواع مدل‌های آن را انتخاب کنید. اجاق‌گازهای شیشه‌ای زیبایی بیشتری دارند درحالی‌که اجاق‌گازهای استیل دوام بیشتری دارند. یکی از معیارهای اصلی انتخاب اجاق‌گاز توکار علاوه بر جنس و برند آن توجه به نحوه قرارگیری شعله‌ها است. شعله‌ها با داشتن فاصله مناسب امکان استفاده از چند شعله به‌صورت هم‌زمان را ممکن می‌سازد.

اجاق‌گاز ایستاده یا مبله:

اجاق‌گاز-ایستاده-یا-مبله

این نوع اجاق‌گاز یکی از بهترین نوع اجاق‌گازهای موجود در بازار هستند که مجهز به فر بوده و شما را از خرید فر برقی بی‌نیاز می‌کنند. در سال‌های گذشته که اجاق‌گازهای توکار هنوز به بازار نیامده بودند بیشتر مورد استقبال قرار می‌گرفتند. اجاق‌گاز مبله در دو مدل فر دار و طرح فر ساخته می‌شوند و دارای چهار یا پنج شعله هستند.

بهترین جنس اجاق‌گاز کدام است؟

بهترین-جنس-اجاق‌گاز-کدام-است؟

همان‌طور که گفته شد اجاق‌گازها در انواع مختلف شیشه‌ای، استیل و سرامیک ساخته می‌شوند. اجاق‌گازهای استیل بیشترین طرفدار را داشته و در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شوند. اجاق‌گاز استیل آجدار سخت‌تر تمیز می‌شوند و بعد از مدتی ممکن است کدر شوند. اجاق‌گاز استیل ساده نیز راحت‌تر خش برمی‌دارند.

اجاق‌گاز شیشه‌ای همان‌طور که از نامش پیداست از شیشه ساخته شده است اما نه شیشه معمولی بلکه شیشه مقاوم در برابر حرارت و ضربه که در برابر تغییرات دمایی نیز بسیار مقاوم است. اجاق‌گازهای شیشه‌ای به‌راحتی لک شده و مرتباً باید تمیز شوند. البته زیبایی این نوع اجاق‌گاز از انواع دیگر بیشتر است. اجاق‌های گازهای سرامیکی از جنس سرامیک یا ترکیب سرامیک و شیشه ساخته می‌شوند و در برابر ضربه و حرارت مقاومت خوبی دارند.

بیشتر بدانید:

نکات طلایی خرید یخچال

بهترین نکات در خرید لوازم خانگی

کدام اجاق‌گاز برای آشپزخانه شما مناسب است؟

کدام-اجاق‌گاز-برای-آشپزخانه-شما-مناسب-است؟

اجاق‌گازهای توکار فضای کمی را در آشپزخانه اشغال می‌کنند و با آشپزخانه‌های امروزی تطابق بیشتری دارند. از فضای زیر اجاق‌گاز صفحه‌ای برای قرار دادن فر و یا کابینت می‌توان استفاده کرد. این نوع اجاق‌گاز زیبایی بیشتری داشته و شعله‌های آن دوام بیشتری دارد. نوع اجاق‌گاز انتخابی به تعداد اعضای خانواده نیز بستگی دارد.

از نظر کارایی اجاق‌گاز صفحه‌ای مانند اجاق‌گاز مبله است. اجاق‌گاز مبله فضای بیشتری در آشپزخانه اشغال می‌کند اما نوع فر دار آن شما را از خرید فر برقی بی‌نیاز می‌کند. از نظر جنس نیز اجاق‌گازهای استیل به‌راحتی تمیز شده بنابراین طرفداران بیشتری دارد. اجاق‌های برقی به دلیلی توان زیادی که دارند غذا را به‌سرعت آماده می‌کنند اما مصرف برق زیادی داشته و چندان به‌صرفه نیستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های اجاق‌گاز مناسب مجهز بودن به ترموکوپل است. ترموکوپل باعث می‌شود درصورتی‌که اجاق‌گاز خاموش شود جریان گاز قطع‌شده و وارد خانه نشود. ویژگی دیگر داشتن فندک برقی است که کار با اجاق را برای شما آسان می‌سازد؛ برای استفاده از فندک برقی لازم است که اجاق‌گاز به برق متصل شود. اجاق‌گازهای توکار و مبله فندک برقی دارند اما اجاق‌گاز رومیزی فندک ندارند.

اجاق‌گازهای مبله فر دار مجهز به جوجه‌گردان، سینی فلزی و طبقه قابل‌ جابه‌جایی هستند. صفحه فلزی به‌عنوان شعله‌ پخش‌کن فر شما عمل می‌کند. فرهای گازی دارای لامپ هستند تا فضای داخل فر در هنگام پخت قابل‌دیدن باشد. فضای پایینی فر نیز به‌عنوان گرم‌کن غذا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در بسیاری از اجاق‌گازهای مدرن فضای فر مبله به چند قسمت تقسیم شده است که هر قسمت برای پخت جداگانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال می‌توان چند مدل غذا، کیک و پیتزا در قسمت‌های مختلف فر قرار داد و هم‌زمان پخت. اجاق‌ گازهای مبله دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند که بنا بر فضای آشپزخانه تنظیم می‌شوند. فرهای جدید مجهز به فن هستند که باعث گردش هوای گرم داخل فر شده و لازم نیست درب فر باز بماند.

نکته دیگر استاندارد بودن ابعاد اندازه و طراحی اجاق‌گاز است. همه این نکات باعث می‌شود اجاق‌گاز ایمنی کافی داشته باشد و خطری خانه و آشپزخانه شما را تهدید نکند. برای داشتن یک خرید مناسب مراجعه به نمایندگی‌های معتبر می‌تواند خیال شما را بابت اصالت کالا راحت کند مخصوصاً درباره اجاق‌گازهای خارجی. برای خرید اجاق‌گاز ایرانی نیز بهتر است به نمایندگی‌ها معتبر مراجعه کنید. این کار باعث می‌شود نصب اجاق‌گاز به‌درستی انجام‌شده و گارانتی و خدمات پس از فروش نیز شامل اجاق‌گاز شما شود.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه خریداجاق گاز مناسب برای آشپزخانه