آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > کالا > بیش از 20 نوع میان وعده رژیمی دل چسب
بیش از 20 نوع میان وعده رژیمی دل چسب

بیش از 20 نوع میان وعده رژیمی دل چسب

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن نباید هیچ‌یک از وعده‌های غذای اصلی و میان وعده‌ها حذف شوند. میان وعده‌ها در رژیم‌های لاغری بسیار مهم هستند و نباید به‌راحتی حذف شوند. خوردن میان وعده مناسب باعث می‌شود متابولیسم بدن کاهش پیدا نکند و شما نتیجه بهتری از رژیم خود داشته باشید.

معمولاً در ساعت 10 صبح و 5 بعدازظهر وقت مصرف کردن میان وعده‌های صبح و عصر است. اگر در صبح احساس گرسنگی ندارید می‌توانید میان وعده صبح را مصرف نکرده و برای عصر اختصاص دهید. بسیاری از افراد در ساعات عصر بیشتر احساس گرسنگی داشته و دوست دارند میان وعده مناسبی بخورند. میان وعده رژیمی که سیرکننده باشد و بتواند مواد مغذی به بدن ما برساند. در ادامه به معرفی چند میان وعده رژیمی می‌پردازیم. تخفیفات میان وعده های رژیمی آماده را می توانید در وب سایت زرین تخفیف ببینید.

مصرف شش فنجان پاپ کورن خانگی یک انتخاب درست برای میان وعده عصر:

مصرف-شش-فنجان-پاپ-کورن-خانگی-یک-انتخاب-درست-برای-میان-وعده-عصر

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین میان وعده‌های رژیمی پاپ کورن خانگی است. پاپ کورن خانگی معمولاً چربی و نمک کمتری داشته و برای سلامتی مفید است. شش فنجان یا دو لیوان پاپ کورن خانگی تنها 100 کالری انرژی دارد درحالی‌که می‌تواند به‌خوبی شما را سیر نگه دارد. برای خوردن پاپ کورن باید آن را خوب بجوید که باعث ایجاد حس رضایت می‌شود. همچنین پاپ کورن فیبر بالایی دارد که باعث می‌شود به سمت دیگر خوراکی‌ها و تنقلات نروید. برای تنوع و طعم دهی بهتر می‌توانید از پودر گوجه استفاده کنید. پاپ کورن یا ذرت بو داده شده جایگزین بسیار مناسبی برای پفک و چیپس سیب‌زمینی بوده و حاوی مقادیر قابل‌ توجهی آهن است. این میان وعده خوشمزه برای کودکان نیز بسیار مفید است.

سه عدد کراکر به همراه پنیر:

کراکر نوعی کلوچه سبوس‌دار کوچک است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای میان وعده رژیمی باشد. کراکر فیبر بالایی داشته و مانع از گرسنگی در بین وعده‌های اصلی می‌شود. اگر کراکر با پنیر همراه شود شما یک میان وعده رژیمی کامل خواهید داشت که پروتئین پنیر باعث سیری شده و مقادیری کلسیم نیز به بدن می‌رساند. برای آنکه کالری میان وعده شما از 100 کالری بیشتر نشود از پنیر کم‌چرب استفاده کنید. کراکر تهیه‌شده با جو دوسر نیز در دسترس است که کالری کمتر و خواص بیشتری برای سلامتی دارد.

14 عدد بادام میان وعده‌ای ساده و در دسترس:

14-عدد-بادام-میان-وعده‌ای-ساده-و-در-دسترس

برای مواقعی که وقت کافی برای خوردن میان وعده ندارید می‌توانید آجیل‌ها را با خود همراه کنید. به‌عنوان‌مثال 14 عدد بادام یک میان وعده رژیمی است که کالری بالایی نداشته و فیبر زیادی نیز دارد. بادام می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. مصرف روزانه بادام باعث سلامتی مو و ناخن‌ها شده و درصد بالایی از کلسیم موردنیاز بدن را تأمین می‌کند.

شش عدد چوب‌شور سبوس‌دار بدون چربی و قند:

افرادی که آجیل دوست ندارند می‌توانند چوب‌شور را به‌عنوان میان وعده رژیمی مصرف کنند. این میان وعده نیز برای کسانی مناسب است که وقت کافی برای خوردن میان وعده ندارند. چوب‌شور چربی کمی داشته و قند آن نیز کم است. این میان وعده پر فیبر شما را برای مدت زیادی سیر نگه‌داشته و کالری آن به 100 نمی‌رسد. این میان وعده برای کسانی که مشکل فشارخون دارند توصیه نمی‌شود.

سیب پخته یک میان وعده خوشمزه:

سیب-پخته-یک-میان-وعده-خوشمزه

یکی از میان وعده‌های خوشمزه سیب است درصورتی‌که آن را بپزید می‌توانید همان ویتامین‌ها و مواد مغذی را از سیب دریافت کنید. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید از دارچین نیز استفاده کنید. دارچین ازجمله ادویه‌های مفیدی است که متابولیسم بدن را بالابرده و کالری نیز ندارد. دارچین طعمی بهشتی به سیب می‌دهد.

اسموتی ذغال اخته:

اسموتی-ذغال-اخته

اسموتی ها ترکیبی از لبنیات مانند شیر و ماست با میوه‌های یخ‌زده هستند. یکی از اسموتی های خوشمزه که برای فصل تابستان نیز مناسب است، اسموتی ذغال اخته است. دوسوم فنجان ذغال اخته تمیز و شسته شده را در فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزند. سپس یک‌سوم فنجان ماست کم‌چرب را داخل مخلوط‌کن ریخته و ذغال اخته را به آن اضافه کنید. این اسموتی بسیار غلیظ و سرد است و خوردن آن نیز زمان می‌برد. این ترکیب سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ویتامین‌ها است و فیبر بالای آن تا ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

یک‌سوم فنجان دانه‌های جوان سویا یک انتخاب هوشمندانه:

یک‌سوم-فنجان-دانه‌های-جوان-سویا-یک-انتخاب-هوشمندانه

سویا ازجمله دانه‌های روغنی است که دانه‌های تازه آن می‌تواند یک میان وعده رژیمی مناسب باشد. این دانه‌ها به‌صورت کنسروی و تازه در دسترس هستند و یک‌سوم فنجان از این دانه‌ها می‌تواند شما را کاملاً سیر نگه دارد. آهن، پروتئین و فیبر بالا از ویژگی‌های اصلی دانه‌های سویا است.

انبه منجمد یک میان وعده خوشمزه برای فصل گرما:

در فصل تابستان که انبه در بازار موجود است می‌توانید انبه تازه و رسیده تهیه کنید و به‌اندازه سه‌چهارم فنجان از آن را خرد کرده و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. این میان وعده خوشمزه سرشار از بتاکاروتن و فیبر است و تنها 90 کالری انرژی دارد. انبه منبع خوبی از ویتامین سی است و 60 درصد از نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند.

سیب خردشده به همراه کره بادام‌زمینی:

برای تهیه یک میان وعده رژیمی و خوشمزه سیب را برش بزنید و روی آن را کره بادام‌زمینی بمالید. مقدار سیب سه‌چهارم فنجان و مقدار کره بادام‌زمینی نیز دو قاشق چای‌خوری است. این میان وعده در حدود 90 کالری انرژی دارد. در مصرف کره بادام‌زمینی دقت کنید زیرا کالری و چربی بالایی دارد.

ماست به همراه دانه‌های آفتاب‌گردان:

یکی دیگر از میان وعده‌های رژیمی و خوشمزه ترکیب ماست کم‌چرب به همراه دانه‌های آفتاب‌گردان است. برای تهیه این میان وعده نصف لیوان ماست کم‌چرب را با یک قاشق چای‌خوری دانه آفتاب‌گردان مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب چربی اشباع بسیار پایینی دارد. اگر منع مصرف سدیم دارید بهتر است از تخمه کم‌نمک استفاده کنیم.

ماست چکیده کم‌چرب به همراه عسل:

ماست-چکیده-کم‌چرب-به-همراه-عسل

ماست چکیده ماستی بدون آب و غلیظ است که درصد بالایی پروتئین دارد. نصف فنجان ماست کم‌چرب به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل تنها 48 کالری انرژی دارد و می‌تواند شما را به‌خوبی سیر کند؛ ضمن اینکه مقدار مناسبی پروتئین و کلسیم نیز به بدن شما می‌رساند.

20 عدد پسته خام:

20-عدد-پسته-خام

انواع آجیل و پسته دارای چربی زیادی هستند اما این نوع چربی از نوع اشباع نبوده و برای بدن مفید است؛ بنابراین مصرف 20 عدد پسته به‌عنوان میان وعده می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد و تنها 80 کالری انرژی دارد. ضمن اینکه مصرف پسته به علت فیبر زیاد شما را سیر کرده و مقدار زیادی مواد ریزمغذی و ویتامین‌ها را به بدن شما می‌رساند. برای جلوگیری از مصرف زیاد سدیم بهتر است پسته خام را انتخاب کنید.

موز یخی بستنی رژیمی:

یکی از راه‌های مصرف میوه بیشتر منجمد کردن آن است. برای تهیه این میان وعده رژیمی موز را پوست‌کنده و به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را با ماست کم‌چرب کاور کرده و چوب بستنی را داخل آن قرار دهید. سپس در فریزر بگذارید تا یخ بزند. هر قسمت از این خوراکی خوشمزه تنها 80 کالری انرژی دارد.

یک فنجان سوپ گوجه‌فرنگی میان وعده‌ای خوشمزه برای روزهای سرد:

سوپ گوجه‌فرنگی ترکیبی از سیر، پیاز، گوجه و ادویه است و یک فنجان از آن تنها 74 کالری انرژی دارد. اگر سوپ گوجه‌فرنگی را به‌صورت آماده تهیه می‌کنید بهتر است نوع کم‌نمک آن را انتخاب کنید. به مواد تشکیل‌دهنده و میزان کالری آن نیز باید توجه شود.

یک فنجان انگور شیرین:

یک-فنجان-انگور-شیرین

بخش زیادی از انگور را آب تشکیل داده است و به علت فیبر زیادی که دارد باعث سیری می‌شود. انگور دارای منگنز و ویتامین K است و می‌تواند یک میان وعده رژیمی برای شما باشد. انگور میوه خوش‌خوراکی است که حتماً باید به‌اندازه مصرف شود در غیر این صورت باعث چاقی می‌شود.

هوموس یک میان وعده خوشمزه و مقوی:

هوموس-یک-میان-وعده-خوشمزه-و-مقوی

یکی از میان وعده‌های رژیمی که بسیار سالم و مقوی است هوموس است. هوموس ترکیبی از نخود، سیر، روغن‌زیتون و ارده است و به‌عنوان میان وعده می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. با مصرف دو قاشق غذاخوری هوموس شما 100 کالری انرژی دریافت می‌کنید و مواد مغذی زیادی به بدن خود می‌رسانید.

چیپس نارگیل میان وعده خوشمزه:

چیپس-نارگیل-میان-وعده-خوشمزه

یکی از راه‌های رسیدن به لاغری جایگزین کردن چیپس‌های مضر با نوع خانگی و مفید آن است. یکی از انواع چیپس‌ها چیپس نارگیل است که به‌صورت آماده قابل خریداری است. البته می‌توان چیپس نارگیل را در خانه نیز تهیه کرد. برای این کار نارگیل را در ورق‌های نازک برش داده و در داخل فر دمای 180 درجه حرارت می‌دهید. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید انواع ادویه‌ها عسل، دارچین، سرکه و نمک را نیز به آن اضافه کنید.

تخم‌مرغ یک میان وعده رژیمی:

تخم-مرغ-یک-میان- وعده-رژیمی

یکی دیگر از میان وعده‌های رژیمی تخم‌مرغ آب‌پز است. یک تخم‌مرغ آب پز تنها 74 کالری انرژی دارد و سرشار از مواد معدنی و ریزمغذی‌ها است. ضمن اینکه تخم‌مرغ شما را به‌خوبی سیر کرده و از خوردن تنقلات دور نگه می‌دارد. اگر طعم تخم‌مرغ به‌تنهایی را دوست ندارید می‌توانید آن را به همراه سبزی‌ها میل کنید.

ترکیب ماست یونانی کم‌چرب و میوه‌ها:

ترکیب-ماست-یونانی-کم‌چرب-و-میوه‌ها

ماست یونانی یکی از بهترین ماست‌های موجود در بازار است که علاوه بر کلسیم مقادیر قابل‌توجهی پروتئین نیز دارد. این ویژگی ماست یونانی را به یک غذای کاملاً رژیمی تبدیل کرده است که می‌تواند به‌عنوان میان وعده رژیمی مصرف شود. همراه کردن ماست با انواع توت‌ها باعث می‌شود ترکیب ماست غنی‌شده و مقادیر زیادی فیبر، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی دیگر نیز به آن اضافه شود. این میان وعده خوشمزه را تهیه کنید و در روزهای گرم تابستان با انواع توت‌های دلخواه میل کنید.200 گرم ماست یونانی به همراه 70 گرم توت 180 کالری به بدن شما رسانده و می‌تواند به‌خوبی شما را سیر نگه دارد.

شکلات تلخ:

شکلات-تلخ

یکی از میان وعده‌های دل‌چسب که برای لاغری نیز مفید است شکلات تلخ است. شکلات تلخ برای سلامتی قلب مفید بوده و متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد. البته متخصصان تغذیه معتقدند در مصرف شکلات مخصوصاً نوع شیرین آن باید احتیاط کرد و از شکلات تلخ 80 درصد بیشترین بهره را برد.

اوتمیل یک میان وعده خوشمزه و مقوی:

اوتمیل-یک-میان-وعده-خوشمزه-و-مقوی

یکی از غلاتی که در لاغری تأثیر بسزایی دارد جو دوسر است. جو دوسر به علت داشتن فیبر محلول در آب باعث کاهش احساس گرسنگی شده و احساس سیری را به وجود می‌آورد. از جو دوسر بیشتر برای درست کردن اوتمیل استفاده می‌شود. اوتمیل از جو دوسر، شیر یا آب و مقدار کمی عسل یا میوه درست‌شده و بیشتر در وعده صبحانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته از اوتمیل به‌عنوان یک میان وعده نیز می‌توان بهره برد. امروزه انواع کوکی، کلوچه و خوراکی‌های رژیمی از جو دوسر تهیه می‌شود و به‌عنوان میان وعده رژیمی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چای یک میان وعده دل‌چسب:

چای یک میان وعده ارزان است که به‌راحتی در دسترس افراد قرار دارد. انواع چای سفید، سیاه و سبز به‌عنوان میان وعده رژیمی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این میان چای سبز به‌عنوان چای رژیمی مورداستفاده زیادی دارد. البته بهتر است برای جذب بهتر آهن غذا چای دو ساعت بعد از غذا مصرف شود. همچنین افرادی که در معرض خطر کبد چرب قرار دارند بهتر است چای سبز را با اختیار بیشتری مصرف کنند.

آووکادو میوه‌ای چرب اما مفید:

-آووکادو-میوه‌ای چرب-اما-مفید

یکی از میوه‌هایی که چند سالی است وارد بازار میوه کشورمان شده است آووکادو است. این میوه با خاصیت قلیایی زیادی که دارد برای بدن بسیار مفید بوده و سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد. آووکادو در شمال ایران کاشته و به مقدار فراوان برداشت می‌شود. این میوه دارای چربی، فیبر و پتاسیم است و چربی آن برای بدن بسیار مفید است. از آووکادو در انواع سالاد و میان وعده‌ها می‌توان استفاده کرد.

آلو بخارا خشکبار رژیمی:

آلو-بخارا-خشکبار-رژیمی

یکی از خشکبار رژیمی که برای دستگاه گوارش نیز بسیار مفید است آلو بخارا است. آلو بخارا فیبر بالایی داشته و باعث سیری می‌شود. مصرف آلو بخارا برای کسانی که قادر به مصرف میوه خام نیستند بسیار مفید است. البته مصرف بیش‌ از حد این نوع تنقلات به علت قند بالا ممکن است باعث چاقی شود؛ بنابراین مقدار مصرف آن را باید از پزشک خود سؤال کنید.

و کلام آخر اینکه در انتخاب میان وعده به مفید بودن آن نیز توجه شود. در فروشگاه‌های مواد غذایی انواع کیک، کلوچه و کراکر در دسترس هستند که کالری کمی دارند اما ازنظر مواد مغذی چندان مفید نیستند. در انتخاب میان وعده به این نکته توجه داشته باشید که میان وعده شما دارای فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان باشد. بهتر است میان وعده از لبنیات کم‌چرب و مواد کم‌نمک تشکیل‌شده باشد. نمک زیاد باید محبوس شدن آب در بدن شده و سدی در برابر کاهش وزن شما خواهد بود. تخفیفات آلو بخارا و مواد غذایی دیگر را می توانید در وب سایت زرین تخفیف بیابید.

 

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه بیش از 20 نوع میان وعده رژیمی دل چسب