آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > مسافرتی گردشگری > لوازم ضروری سفر کدامند؟
لوازم ضروری سفر کدامند؟

لوازم ضروری سفر کدامند؟

اگر قصد گردش در بیرون از خانه یا مسافرت داشته باشید، به طور حتم باید بدانید که وسایل مورد نیاز سفر چیست و چگونه می توان آن ها را برای استفاده در طول سفر به همراه خود برداشت.

این وسایل از دو جنبه دارای اهمیت هستند. در مرحله اول برای لذت بردن بیشتر از سفر خود نیاز به این وسایل داریم.

اما مهم تر از آن ممکن است برای حفظ ایمنی خود و دوستانمان نیاز داشته باشیم تا از این وسایل در طول سفر استفاده کنیم.

ما در این متن قصد داریم تا شما را با سفر و گردشگری و لوازم مورد نیاز برای مسافرت بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد طبیعت گردی یا رفتن بر پایی کمپ در جنگل یا هر جای دیگری را دارید، با ما همراه باشید تا نکات جالبی را در این زمینه برای شما بیان کنیم. همچنین شما می توانید تخفیفات تورهای گردشگری مسافرتی را وب سایت زرین تخفیف بیابید.

با توجه به اهمیتی که مسافرت برای دیدن جاذبه های گردشگری و طبیعی دارد، هر یک از ما ممکن است علاقه مند به رفتن به کوه، جنگل، کویر و یا برپایی کمپ در محیط های روباز باشد. برای همین است که با توجه به تنوع مکان های گردشگری و شرایط محیطی وسایل ضروری سفر با هم تفاوت خواهد داشت.

ما در این متن در مورد وسایلی که برای سفر نیاز خواهید در زیر بخش های مختلف نکاتی را بیان خواهیم کرد تا شما را با موارد زیر بیشتر آشنا کنیم:

  • وسایل مورد نیاز سفر به شمال
  • وسایل مورد نیاز طبیعت گردی
  • وسایل مورد نیاز سفر با ماشین
  • وسایل مورد نیاز جنگل
  • وسایل مورد نیاز کمپینگ
  • سایر لوازم مورد نیاز سفر

شاید بدانید که حتی یک گوشی تلفن همراه ساده نیز می تواند در صورت نداشتن شارژ کافی در طول سفر خاموش شده و مشکلاتی را برای ما به همراه داشته باشد. برای همین در این متن و در زیر بخش های بعد ما در مورد این وسایل بیشتر خواهید دانست.

اما قبل از صحبت در مورد وسایل و لوازم مورد نیاز برای سفر، بهتر است تا کمی در مورد گردشگری و اهمیت آن در کشورمان بیشتر صحبت کنیم.

اهمیت گردشگری در ایران:

ایران کشوری پهناوری است که هر بخش از آن دارای مناظر طبیعی و منحصر به فرد خود است. برای همین شاید شما هیچ گاه از سفر و مسافرت به بخش های مختلف کشور خسته نشوید. حتی ممکن است که اگر هم برای چند ماه در طول سال به مسافرت بروید، باز هم نتوانید همه جاذبه های طبیعی و گردشگری کشورمان را از نزدیک ببینید.

به طور مثال، شمال ایران خطه ای سر سبز است که با پوشش گیاهی خود و نیز با وجود دریای خزر یک مقصد مسافرتی برای بسیاری از مردم ایران و به خصوص مردم تهران می باشد.

اما این تنها شمال ایران نیست که این همه زیبایی را در خود جا داده است. بلکه دیگر بخش های کشور مانند بخش های غربی کشور نیز پوشیده از کوه ها و منظره های طبیعی است که در رشته کوه زاگرس وجود دارد.

در این بخش ها نیز جنگل ها و چشمه های زیبایی برای دیدن وجود دارد. شما می توانید به هر یک از استان های غربی کشور بروید و از جاذبه های منحصر به فرد آن ها لذت ببرید.  این مسافرت می تواند با استفاده از خودرو شخصی شما یا به همراه تورهای گردشگری صورت پذیرد.

حتی در بخش های مرکزی و یا در بخش های کویری کشور نیز جاذبه های زیادی وجود دارد که گردشگران خارجی علاقه بسیار زیادی به دیدن آن ها دارند.

مردم داخل کشور نیز باید بیش از پیش با این جاذبه ها آشنا شوند و در کنار لذت بردن از آن ها با سفر و مسافرت های داخلی، سعی کنند با فرهنگ کشورمان و مردم بومی هر منطقه بیشتر آشنا شوند. تخفیفات تورهای یک روزه ارزان را می توانید در وب سایت زرین تخفیف بیابید.

نگاهی به لوازم مورد نیاز برای سفر:

ما در مورد اهمیت گردشگری برای شما در بخش قبل با اشاره به چشم اندازهایی مانند جنگل ها و کوه ها یا مناطق کویری در داخل کشور صحبت کردیم.

اما به طور حتم اگر شما قصد سفر داشته باشید، نیاز به وسایلی برای مسافرت خواهید داشت. برای مثال شاید برای رفتن به استان های گیلان و مازندران برای بارها تجربه استفاده از لوازم مسافرتی را داشته اید. برای همین به خوبی با تعدادی از وسایل مورد نیاز سفر به شمال آشنایی دارید.

اما همواره وسایلی هستند که کمتر به آن ها توجه کرده اید. این در حالی است که  برای رفاه حال بیشتر خود باید در هنگام سفر از آن ها استفاده کنید و یا این که حتما این وسایل باید در دسترس شما قرار داشته باشند تا در صورت نیاز از آن ها بهره لازم را ببرید.

حتی در مواردی دیده شده است که این وسایل گاهی برای حفط ایمنی شما ضروری هستند. برای همین سعی کنید تا با آن ها ببیشتر آشنا شده و برای استفاده در زمان سفر اقدام به تهیه آن ها بنمایید.

به طور کلی شما برای گردش، سفر های کوتاه داخلی و خارجی، مسافرت های طولانی و سفر با تور یا خودرو شخصی نیاز به تجهیزات متفاوتی خواهید داشت که تعدادی از آن ها در زیر برای شما لیست شده اند:

  • گوشی تلفن همراه
  • شارژر
  •  کفش مناسب
  •  بطری آب
  •  لباس اضافی
  • کیف مسافرتی
  •  کلاه برای محافظت از خود در برابر آفتاب
  • دستمال عرق گیر
  • کوله پشتی
  • پاور بانک
  • عینک ضد آفتاب
  • کرم ضد آفتاب
  • حوله و ....

بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری و توریستی آن منطقه بدانیم. 

بیشتر بدانید:

سفر به استانبول سفری هیجان انگیز

اهمیت لوازم مورد نیاز سفر:

ما در بخش قبل نگاهی به تعدادی از وسایل مورد نیاز سفر کردیم. به طور حتم این وسایل بیش از موارد ذکر شده در بالا هستند. اما اجازه بدهید نگاهی به اهمیت این وسایل بیندازیم.

ممکن است به خوبی بدانید که هر یک از وسایل ذکر شده در بالا ممکن است که کمک بسیار زیادی به شما در زمان سفر یا گردش بنماید. برای مثال گوشی تلفن همراه در زمانی که ماشین شما خراب شده است یا در مواقع اضطراری دیگر یکی از مهم ترین وسایلی است که می تواند به شما کمک کند هر چه زودتر با تماس با دوستان یا نهادهای امداد رسان، کمک های لازم را در اسرع وقت دریافت کنید.

البته ممکن است شما به همه این وسایل نیاز نداشته باشید. برای مثال در زمان مسافرت های کوتاه ممکن است شما نیازی به لباس اضافی نداشته باشید. در این زمان تصمیم گیری با خود شما است که آیا لباس اضافه به همراه خود بردارید یا خیر.

به طور کلی برای هر یک مواقع زیر ممکن است نیاز به تجهیزات خاصی باشد که با در نظر گرفتن شرایط و ضرورت های موجود امکان دسته بندی و برداشتن آن ها به همراه خود وجود دارد:

  • وسایل مورد نیاز طبیعت گردی
  • وسایل مورد نیاز سفر با ماشین
  • وسایل مورد نیاز جنگل
  • وسایل مورد نیاز کمپینگ
  • وسایل مورد نیاز برای استفاده در تورهای گردشگری

ما در ادامه به طور خاص به بررسی این وسایل و نقش آن ها در رفاه بیشتر شما خواهیم پرداخت.

وسایل مورد نیاز طبیعت گردی:

شما می توانید با فراهم نمودن لوازم مورد نیاز سفر نه تنها رفاه بیشتری داشته باشید، که حتی از سلامتی و ایمنی خود در طول مسافرت یا در زمان گردشگری محافظت کنید.

حتی برای یک گردش ساده در حومه شهر و یا برای رفتن به پارک، به طور حتم تعدادی از وسایل ضروری سفر های کوتاه می توانند به شما در لذت بردن هر چه بیشتر از اوقات شما در کنار دوستان یا خانواده موثر باشند.

طبیعت گردی یکی از ساده ترین فرم های سفر است که به طور معمول در محدوده شهر یا روستای زندگی شما صورت می پذیرد.

هر یک از ما در اطراف خود مناظر طبیعی و زیبایی را می توانیم برای طبیعت گردی انتخاب کنیم. با توجه به این که طبیعت گردی به طور معمول در فاصله های کوتاه صورت می پذیرد، شما برای لذت بردن از آن به طور حتم نیاز به تجهیزات کمتری خواهید داشت.

ما علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در زیر تعدادی از این تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای طبیعت گردی را ذکر کرده ایم:

  • غذاهای آماده
  • انواع نوشیدنی های آماده
  • وسایل مورد نیاز برای تهیه چای
  • وسایل مورد نیاز برای اسکان موقت مانند زیرانداز و یا روفرشی
  • مقداری میوه و تنقلات
  • ...

در طبیعت گردی شما برای زمان کوتاهی به بیرون می روید، برای همین هم نیاز به لوازم زیادی برای سفر کوتاه خود به دل طبیعت نخواهید داشت. حتی تعدادی  موارد ذکر شده در بالا را نیز می توانید به همراه خود حمل نکنید.

اما در هر صورت اگر قصد لذت استراحت و یا نشستن در طبیعت را داشته باشید، بهتر است حداقل مقداری خوراکی به همراه خود بردارید تا در کنار خانواده و دوستان خود از آن ها لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز سفر با ماشین:

حتی در صورت مسافرت های کوتاه، باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از خودروی شخصی باید همواره لوازم مورد نیاز را برای پیشگیری از هر گونه مشکل در هر زمانی به همراه داشته باشید.

ایمنی شما و همراهان شما در زمان سفر با خودروی شخصی بسیار مهم است. برای همین باید تمهیدات لازم را برای حفظ سلامتی خود و سایر سرنشینان خودرو مد نظر قرار دهید.

شما باید در مرحله اول قبل از هر سفر و حتی برای یک طبیعت گردی ساده از عدم خرابی خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

پس از آن نیز متناسب با محلی که قصد رفتن به آن را دارید، لوازم ضروری سفر با ماشین را همراه داشته باشید.

تعدادی از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین عبارت هستند از:

  • لاستیک اضافی سالم برای تعویض در زمان پنچری
  • زنجیر چرخ در زمان احتمال یخ زدگی جاده ها
  •  آچار چرخ
  •  انبردست
  • چند لیتر بنزین یا سوخت اضافه برای استفاده در زمان نیاز
  • ....

وجود هر یک از وسایل ذکر شده در بالا می تواند کمک بزرگی به شما در زمان بروز مشکل برای وسیله نقلیه مانند پنچر شدن آن و یا تمام شدن بنزین داخل باک خودرو در زمان مسافرت بنماید. برای همین باید تلاش کنید قبل از سفر این تجهیزات و وسایل را در خودرو خود قرار دهید.

هم چنین داشتن مقداری آب در ماشین برای استفاده به منظور خنک کردن رادیاتور و یا موارد ضروری دیگر به نظر ایده ای عاقلانه می رسد که اگر چه همه راننده ها به این نکات توجه کافی دارند. اما لازم دیدیم در این بخش آن ها را ذکر کنیم.

تجهیزات مورد نیاز و توجه به حفظ محیط های جنگلی:

ما در مورد تجهیزات مورد نیاز برای رفتن به مناطق سرسبز و انبوه مانند جنگل ها صحبت خواهیم کرد ولی در این بخش توصیه هایی را به شما در این زمینه خواهیم نمود.

اگر چه ما در همه بخش های کشور پوشش گیاهی انبوه مانند جنگل های طبیعی را نداریم. اما در بسیاری از شهرهای بزرگ محیط های سرسبز و پارک های جنگلی بزرگی وجود دارد که شباهت زیادی با مناطق جنگلی دارند.

البته به طور طبیعی نیز ما در شمال کشور جنگل های سرسبز و انبوهی داریم که طبیعت بکر آن ها بدون دخالت انسان برای سال ها وجود داشته است. اگر چه ساخت انواع ویلا چشم انداز جنگل های شمال را تا حدودی تغییر داده است، اما هنوز هم زیبایی های زیادی در این خطه وجود دارد که می توان با سفر به استان های شمالی از آن ها لذت برد.

  • اگر قصد سفر به شمال یا پارک های جنگلی را دارید، حتما به خاطر داشته باشید که وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل را همراه خود داشته باشید.
  • در کنار برداشتن وسایل مورد نیاز برای لذت بردن از محیط های جنگلی، باید به محیط زیست و پوشش گیاهی کشور اهمیت بدهید و از روشن کردن آتش که منجر به آسیب زدن این پوشش گیاهی می شود خودداری کنید.

حتی در صورت نیاز به روشن کردن آتش، همواره به خاطر داشته باشید که نکات ایمنی را برای پیشگیری از آتش سوزی در این جنگل ها مد نظر قرار دهید.

وسایل مورد نیاز جنگل:

ما در طول متن بسیاری از وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل های شمال یا مکان های دارای پوشش گیاهی و درختان مانند پارک های جنگلی را در بخش های قبل ذکر کردیم.

اما توجه داشته باشید که به دلیل احتمال بارش باران و یا مرطوب بودن زمین در این مناطق همواره لباس مناسب را به همراه داشته باشید.

تعدادی از وسایلی که برای این مواقع باید به همراه داشته باشید عبارت هستند از:

  • زیرانداز حصیری یا هر گونه زیرانداز ضد آب برای نشستن بر انداختن بر روی زمین های مرطوب
  • لباس بارانی
  • چتر
  • چادر
  •   ....

ما در بخش بعد در مورد کمپینگ بیشتر صحبت خواهیم نمود.

وسایل مورد نیاز کمپینگ:

کمپ زدن یا برپایی چادر برای اقامت در مکان های مختلف در زمان مسافرت یا گردش در طبیعت از بهترین راه ها برای ماندن در دل طبیعت در هنگام شب می باشد.

اگر قصد اقامت در مناطق جنگلی و یا حتی مناطق کویری و هر جای دیگری در هنگام شب را دارید، هرگز نباید وسایل مورد نیاز کمپینگ را فراموش کنید. شما باید این وسایل را در کنار لوازم مورد نیاز سفر به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز با برپایی کمپ بتوانید خاطره بهتری از سفر خود داشته باشید.

تعدادی از وسایل مورد نیاز برای کمپینگ در زیر برای شما لیست شده اند:

  • چادر مناسب برای برپایی کمپ
  • زیرانداز مناسب
  • پتو و سایر وسایل مورد نیاز برای خواب
  •  ...

موارد ذکر شده در بالا تنها وسایل مورد نیاز برای کمپینگ نیستند، بلکه با توجه به زمان اقامت شما و محلی که قصد اقامت در آن جا را دارید باید آب، غذا و حتی مهم تر از همه داروهای مورد نیاز را به همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از آن ها استفاده کنید.

به خصوص در سفرهای گروهی ممکن است استفاده از تجهیزات اورژانسی برای تعدادی از افراد گروه لازم باشد که تمهیدات لازم در این زمینه باید اندیشیده شود. به خصوص داشتن جعبه کمک های اولیه بسیار مهم است.

اهمیت جعبه کمک های اولیه و دارو در زمان سفر:

افراد خاص باید همواره داروهایی را برای مصرف به همراه داشته باشند. این داروها گاهی برای حفظ جان شما بسیار مهم هستند. زیرا که در مواردی دیده شده است که کسانی در زمان سفر به دلیل فراموش کردن داروهای خود با مشکلات اساسی روبرو شده و حتی جان خود را از دست داده اند.

حتی در بیماری های شایعی مانند فشار خون بالا نیز عدم در دسترس بودن داروهای ضد فشار خون برای سلامتی بیماران بسیار خطرناک است. برای همین توجه داشته باشید که داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را همواره در زمان سفر یا طبیعت گردی به همراه داشته باشید.

نکته دیگر اهمیت جعبه کمک های اولیه است که ممکن است در زمان سفر به دلیل اتفاقات ناخواسته نیاز به استفاده از آن داشته باشید. به خصوص در سفرهای گروهی و یا سفر به مکان های صعب العبور و کوهستان ها نیاز به داشتن جعبه کمک های اولیه ضروری تر به نظر می رسد.

اگر امکان حمل جعبه کمک های اولیه را به همراه خود ندارید، به یاد داشته باشید که حداقل تجهیزات اورژانسی ساده ای را که در زیر برای شما لیست شده اند را به همراه داشته باشید:

  • چسب زخم
  • باند برای بستن زخمها
  • داروهای سرماخوردگی
  • مواد ضد عفونی کننده مانند بتادین
  •  ...

 

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه لوازم ضروری سفر کدامند؟