آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > مسافرتی گردشگری > سفر به استانبول سفری هیجان انگیز
سفر به استانبول سفری هیجان انگیز

سفر به استانبول سفری هیجان انگیز

سفر به شما فرصت می دهد تا تجربه های جدیدی را کسب کنید . در واقع تحقیقات علمی نشان داده است که سفر هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی برای شما مفید خواهد بود. سفر به یک کشور خارجی مانند ترکیه می­تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و امکان آشنایی با فرهنگ غنی را برای شما فراهم می کند.

این در حالی است که رفتن به یک سفر خارجی، تقریبا یک تفریح لوکس محسوب می شود. علاوه براین موضوع برنامه ریزی برای سفر کردن، آن هم به یک کشور خارجی، یک چالش واقعی محسوب می شود. شما باید برای برنامه ریزی مناسب؛ هم از تمامی مکان های جذاب کشور میزبانتان، هم از تمامی قیمت موجود برای استفاده از خدمات مناسب خبر داشته باشید.این درحالی است که نباید فراموش کنیم که خطر کلاه برداری از ما در یک کشور خارجی بیشتر است.

راه حل داشتن یک سفر مقرون به صرفه در کشوری مانند ترکیه، استفاده از تور های مسافرتی است. شما با بررسی تورهای متنوع که وجود دارد،می توانید سفری که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.برای اطلاع از تورهای مسافرتی و گردشگری از سایت زرین تخفیف دیدن فرمائید.

سفر به استانبول

سفر-به-استانبول

ترکیه بهشت ​​واقعی برای گردشگران است. این کشور متنوع و مرموز همیشه چیزی جدید برای غافلگیری شما دارد. قبل از هر انتخابی باید بدانید طی سالهای اخیر سرمایه گذاری در زیر ساخت های صنت گردشگری ترکیه افزایش چشمگیری داشته است.پس شما در سفر به ترکیه باید انتظار خدمات رفاهی مناسب را داشته باشید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که کیفیت و بهداشت غذا ها و استراحتگاه خود در یک کشور خارجی، شما را نگران می کند. می توانید این نگرانی ها را در سفر به ترکیه با انتخاب یک تور مناسب گردشگری فراموش کنید.استانبول را می توان اصلی ترین مقصد گردشگران ترکیه دانست. گذشته غنی و جذاب استانبول باعث شده است این شهر به عنوان پایتخت غیر رسمی ترکیه نیز معروف باشد. استانبول به عنوان تنها شهری در جهان که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد، می تواند شما را با تاریخ و فرهنگ غنی خود شیفته خود کند.

صنعت گردشگری در شهر استانبول

صنعت-گردشگری-در-شهر-استانبول

انتظارات گردشگری کشور ترکیه از شهر استانبول  به میزان قابل توجهی زیاد است. بزرگترین فرودگاه کشور ترکیه،  فرودگاه آتاتورک در استانبول است که شما را به تمام دنیا متصل می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که اصلی ترین بخش سفر خود را اقامتی مناسب در یک هتل خوب می دانید. شهر استانبول با تعداد زیاد هتل­های خود، به شما برای یک انتخاب مناسب، آزادی انتخاب می دهد. اما نباید هزینه های یک هتل لوکس را فراموش کرد. یک تور مناسب مقرون به صرفه به شما امکان می دهد که در یک هتل مناسب با توجه به بودجه خود اقامت کنید و البته نگران دیگر هزینه های سفر خود نباشید. شما می توانید هتل خود را بر اساس انواع خدمات ارئه شده توسط هتل انتخاب کنید. انواع خدماتی که در هتل های شهر استانبول ارئه می شوند؛ شامل رستوران های داخل هتل با چشم انداز گسترده از شهر ، ماساژ داخل اتاق و تراس های شخصی بزرگ هستند. بعضی از هتل ها در مکانهای مرکزی واقع شده اند ، و همین باعث می شود  تا امکان بازیدید از مکان های دیدنی اصلی  شهر را داشته باشید. البته هزینه رفت و آمد در سفر را نباید فراموش کرد. تعدادی از تورهای مسافرتی این هزینه ها را شامل می شوند. اما تعدادی دیگری از تور های مسافرتی ترجیح می دهند تا هزینه های رفت و آمد شما را بر عهده خودتان قرار دهند. نگران نباشید سیستم حمل و نقل عمومی در شهر استانبول با توجه به میزان گردشگران این شهر گسترش یافته است. هر چند که هزینه های استفاده از تاکسی در سفر می تواند شما را شوکه کند. اما موضوع مهم در استانبول، امکان استفاده از مترو و اتوبوس و البته مینی بوس برای هر مقصدی که بخواهید، است.

بیشتر بدانید:

لوازم ضروری سفر کدامند؟

جاذبه های شهر استانبول 

جاذبه-های-شهر-استانبول

اول از هر چیزی می توانیم به معماری منحصر به فرد این شهر زیبا اشاره کنیم. معماری و بافت شهری استانبول، آمیخته با هنر شرق و غرب است. شما در این شهر زیبا هم متانت و وقار هنر اسلامی را می بینید و هم شکوه و عظمت معماری اروپایی را نظاره گر خواهید بود. پس آماده باشید تا شما را با برخی از شاهکار های هنری این شهر زیبا آشنا کنیم.

مسجد ایاصوفیه استانبول

وقتی به استانبول سفر می کنید، اولین جایی که به شما توصیه می شود تا ازآن بازدید کنید، مسجد ایاصوفیا است. این مسجد قدمت هزار سال دارد و بنای آن مربوط به زمان امپراتوری روم شرقی در این کشور است. این مسجد تاریخ جالبی دارد. در ابتدا این مکان فراموش نشدنی در بخش اروپایی ترکیه کنونی به عنوان یک کلیسا ساخته شد. اما بعدا در درقرن پانزدهم توسط معماران عثمانی به یک مسجد باشکوه تبدیل شد. درحال حاضر این مکان باشکوه به موزه تبدیل شده است. شما با بازدید از این مکان زیبا می توانید هم فرهنگ اسلامی و هم ریشه های اروپایی استانبول را از نزدیک لمس کنید.

مسجد سلطان احمد

نباید از پایتخت امپراطوری عثمانی چیزی جز شاهکار های معماری برای مساجد انتظار داشت. شکوه و عظمت این مساجد یادآور قدرت امپراطوری عثمانی است. کاشی آبی استفاده شده در این مسجد باعث شده است تا مسجد سلطان احمد به مسجد آبی هم معروف باشد. این مسجد به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و تا به امروز میزبان هزاران نمازگرار بوده است.

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ-توپکاپی-استانبول

این  کاخ مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی  از قرن 15 تا 19 میلادی بوده است و امروز به عنوان مکانی گردهمایی عاشقان هنر و تمدن قلمداد می شود. این کاخ بزرگترین مکان دیدنی استانبول، دارای بخش های متعددی است که هریک تاریخ و داستان خود را دارند. بازدید از این کاخ به عنوان بک خاطره فراموش نشدنی برای هر بازدید کننده ­ای از استانبول توصیه می گردد.

آب‌انبار تاریخی باسیلیک

آب‌انبار-تاریخی-باسیلیک

بازدید از این بنای تاریخی به دلیل نزدیکی با کاخ توپکاپی استانبول، مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه استانبول برای بازدید کنندگان آسان است. این بنای زیبا در زمان امپراتوری بیزانس در شهر استانبول امروزی(قسطنطنیه )ساخته شد. این بنای اعجاب انگیز با داشتن ۳۰۰ ستون با سرستون‌های طرح‌دار به یکی از اصلی ترین جاذبه استانبول تبدیل شده است. زیبایی این بنا تاحدی بوده است که از آن به عنوان قصر وارونه یاد می شود.

 

کاخ دلما باغچه

کاخ-دلما-باغچه

کاخ دلما باغچه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. این کاخ یکی از بازماندگان عثمانی است که یادآور شکوه و عظمت آن دوران است. کاخ دلما باغچه به خاطر دسترسی خوبی که به اسکله‌ی بشیک‌تاش داشت، محل اقامت و استراحت پادشاهان عثمانی بود.

قلعه روملی حصار

قلعه-روملی-حصار

این قلعه در تنگه‌ی بسفر و ساحل روملی قرار دارد و از قلعه های معروف استانبول بشمار می رود. بازدید از تنگه‌ی بسفر به دلیل اتصال دریای سیاه به دریای مرمره  و تقسیم شهر استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی ، همیشه جذابیت خاصی داشته است. شاید همین موضوع باعث شده است تا بازدید از قلعه روملی حصار تا این حد منحصربه فرد باشد.

برج گالاتا

برج-گالاتا

برج گالاتا با قدمتی ۷۰۰ ساله یکی از جاذبه های مهم فرهنگی و تاریخی شهر استانبول محسوب می شود. بازدید از این برج به شما فرصت خیابان‌گردی و کوچه‌گردی در بخش آسیایی استانبول را هم می دهد . این برج با ارتفاعی ۶۷ متری خود یکی از بلندترین بناهای منطقه محسوب می شود و به شما منظره نفس گیر از استانبول را هدیه می دهد.

بازار بزرگ استانبول

بازار-بزرگ-استانبول

اگر از یک سفر انتظار یک خرید فوق العاده را دارید، شاید کمتر جایی مانند بازار بزرگ استانبول شما را سر شوق بیاورد. این بازار مقصد محبوبی برای گردشگران است. شما با گشت و گذار در این بازار سرپوشیده، مدهوش زرق و برق و شکوه آن خواهید شد. اگر نگران هزینه خرید خود در ترکیه هستید، باید بدانید چانه زدن در این بازار امری عادی محسوب می شود. این بازار به دستور سلطان محمد در سال 1445 ساخته شد و به مروز زمان گسترش یافت.

کلیسای چورا

کلیسای-چورا

این کلیسای باشکوه میراثی از دوران بیزانس برای شهر استانبول محسوب می شود. البته در قرن شانزدهم و پس از ورود اسلام این کلیسا تبدیل به یک مسجد شد. در حال حاضر کلیسای چورا تبدیل به یک موزه زیبا با نقاشی‌ها و تزئینات ارزشمند تاریخی شده است. سازه منحصر به فرد شش گنبدی این بنای زیبا توجه هر بازدید کننده ای را جلب می کند.

مسجد رستم پاشا

این مسجد زیبا توسط معمار بزرگ امپراطور عثمانی، معمار سینان بنا شد. از آثار منحصر به فرد معماری این هنرمند بزرگ می توان به باسازی مسجد ایاصوفیه استانبول اشاره کرد. نقش‌های فراوان موجود در این مسجد زیبا مانند گل‌های میخک، مینا، لاله، زنبق، رز برای هر گردشگری یک تصویر فراموش نشدنی است. کاشی‌کاری این مسجد و شکل ستون‌های آن باعث شده است که مسجد رستم پاشا معماری منحصر به فرد به خود بگیرد.

موزه هنر مدرن استانبول

اگر شما جز طرفداران هنر مدرن هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از موزه هنر مدرن استانبول است. این موزه با محوریت هنر مدرن ترکیه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. موزه هنرهای مدرن استانبول با برخورداری بخش‌های مختلفی مانند: کتابخانه، نمایشگاه، گالری، سینما، کافه و فروشگاه میزبان علاقه مندان به هنر مدرن است.

  خیابان استقلال و میدان تقسیم

خیابان-استقلال-و-میدان-تقسیم

اگر عاشق خیابان گردی و رفتن به فروشگاه های مختلف هستید، پیشنهاد ما به شما رفتن به خیابان استقلال و میدان تقسیم است. قدم زدن در این خیابان تاریخی پر از کافه، گالری هنری ، رستوران و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک لذت فراموش نشدنی برای شما خواهد داشت.

اگر می خواهید یک خاطره به یادماندنی با عزیزانتان را تجربه کنید, ما به شما سفر به استامبول را توصیه می کنیم .شما می توانید اطلاعات تورهای گردشگری را در سایت زرین تخفیف  جستجو کنید.

 

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه سفر به استانبول سفری هیجان انگیز