آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > مدو پوشاک > لباس عروس سفید و تاریخچه آن
لباس عروس سفید و تاریخچه آن

لباس عروس سفید و تاریخچه آن

از زمان های بسیار دور به نشانه شادی، از رنگ های شاد برای لباس عروس استفاده می شده است. معنایش این بود که عروس انتخابی صحیح و با میل داشته است. امروزه رنگ سفید در بسیاری از کشورها برای لباس عروس شناخته می شود اما درگذشته، سفید، رنگ رایج لباس عروس نبوده است. شما می توانید آگهی های تخفیف مزون های لباس عروس  را می توانید در وب سایت زرین تخفیف ببینید.

شاید فکر کنیدکه سفیدی لباس عروس به علت این است که سفید، نماد پاکی وروشنی وصداقت باشد، اما در زمان های قدیم رنگ سفید نماد پاکی نبود بلکه آبی رنگ شناخته شده  برای لباس عروس ونماد پاکی واخلاص بوده است. درکنار رنگ آبی برای لباس عروس در روزگار قدیم، رنگ قرمز طرفداران زیادی داشته است.  حتما می توانید حدس بزنید که رنگ قرمز نماد عشق و محبت و دوستی میان دو نفربوده است.

لباس عروس

پوشیدن لباس عروس سفید به 181 سال قبل درانگلیس برمی گردد. به سال 1840 که ملکه ویکتوریا تصمیم گرفت در مراسم ازدواجش با شاهزاده آلبرت به جای لباس آبی که تا آن زمان برای لباس عروس رایج بود از لباس سفید استفاده کند . البته درآن زمان افراد سلطنتی برای نشان دادن ثروت وقدرت خود پیراهن هایی تزئیین شده از طلا و جواهرات می پوشیدند . ملکه ویکتوریا قبل از عروسیش با البرت ، ملکه کشورش بود و این ازدواج عنوان ملکه بودن را برای وی به همراه نداشت پس نیاز به لباسی داشت که این تمایز را نسبت به عروس های دیگر خانواده های سلطنتی  نشان دهد . ویکتوریا با انتخاب رنگی متفاوت برای لباس عروس خود میهن پرستی خود را به نمایش گذاشت .گرچه نظریاتی وجود دارد مبنی براینکه تا قبل از ملکه ویکتوریا هم بعضی از عروس های طبقه اشرافی از لباس عروس سفید استفاده می کرده اند . ملکه ماری اکوس به سال 1558 لباس سفید برای  لباس عروس خود انتخاب کرده بود که پس از در گذشت همسرش ، مردم  همین را عاملی برای سرزنش ملکه  قرار دادند از آن پس مردم استفاده از رنگ سفید برای لباس عروس خوب نمی دانستند .اما سال ها بعد، ملکه ویکتوریا بنیاگذار نوگرایی وتغییر رنگ در لباس عروس می شود. وبعد ازاو به تدریج پوشیدن پیراهن سفید لباس عروس در میان کشورها فرهنگ های مختلف باب می شود. در واقع  انتخاب  اوشروع تحولی در انتخاب رنگ سفید لباس عروس برای زنان شد که تا کنون نیز ادامه دارد.

لباس عروس1

با وجود اینکه سفید ،رنگ  پر طرفدار لباس عروس، در دنیاست اما دربسیاری از کشورها مثل چین ، ژاپن وهند،  همچنان رنگ های قرمز و سبز رنگ های اصلی لباس عروس هستند .

درایران نیز استفاده ازرنگ سفید برای لباس عروس از دوره قاجارآغازشد. در دوره قاجار با افزایش ارتباطات ایران با روسیه  و آمدن خارجی ها به ایران لباس عروس دستخوش تحولات شد . تا قبل از آن رنگ های شاد و روشن مثل قرمز و سبز مورد توجه بود، به خصوص در قومیت های لر ،ترکمن، قشقایی،عرب، بلوچ و....

لباس عروس اکثر زنان ترکمن همچنان به رنگ قرمز و سوزن دوزی های مخصوص می باشد.زنان قشقایی هم سربند های رنگی و دامن های بلند و زیبای پراز تور را به لباس های مدرن سفیدامروزی ترجیح می دهند...

اگرچه امروزه در اکثر نقاط جهان رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی برای لباس عروس شناخته می شود اما هستند عروس خانم هایی که از رنگ های ترکیبی مثل سفیدو قرمز ،سفیدو آبی ، سفیدوطلایی و سفیدو نقره ای استفاده می کنند.

مدل های لباس عروس وانواع آن ها:

 انتخاب مدل لباس عروس دغدغه ای برای همه عروس خانم هابرای روز عروسیشان است.یک تصمیم خاص ومهم در زندگیشان که چه مدل  لباسی را ، در خاص ترین روز زندگیشان بپوشند و چطور در شب عروسیشان  بدرخشند.  تصمیمی که سال ها در فیلم وعکس همراه آن ها خواهد ماند. طرحی که برای پیراهن عروسیتان پسند می کنید اضافه بردر نظر گرفتن سلیقه و نظر شخصیتان باید با فرم اندام بدن و مکان عروسی (سرباز بودن یا بسته بودن محیط) و زمان(ازنظر فصلی) برگزاری مراسمتان متناسب باشد.

لباس عروس2

در یک جشن سنتی و یا بسیار رسمی بهترین انتخاب یک پیراهن تمام قد برای شما است که با گیپور و تور تزئین شده است. دریک دوره شنل برای روی لباس عروس مد شد اما در دوره کوتاهی پس از ان استفاده از شنل مرسوم نبود حالا دوباره بعضی از برند های خارجی در طراحی مدل لباس عروس خود از شنل های پوشیده از تور و مراوید دوزی های زیبا استفاده می کنند. امروزه مدل های بسیار متنوعی از پیراهن های عروس با مدل دامن ها و یقه های جذاب برای عروس خانم ها طراحی می شود . انتخاب مدل یقه ، بلندو کوتاهی آستین بیشتر با توجه به سلیقه وسطح عقاید عروس خانم ها انجام می شود.گلدوزی ، مجنق دوزی، تکه دوزی، مروارید دوزی، سنگ دوزی با جزئیات فراوان و پیچیدگی های دوچندان از ویژگی های لباس عروس امروزی است که این مراحل با دقت فراوان توسط دوخت با دست انجام می شود.

پارچه های لباس عروس از ساتن گرفته تا ابریشم وتافتا و...همگی از گران ترین و بهترین و مطلوب ترین پارچه های بازار هستند. گرچه لباس عروس فقط برای یک شب پوشیده می شود اما متفاوت ترین و بهترین لباس یک خانم در طول زندگیش باید باشد.

حالا می خواهیم شما را با سبک های متنوع لباس عروس آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب درست خودتان را برای لباس عروسیتان انجام دهید.

لباس عروس، مدل دامن پفی  :

لباس عروس دامن پفی

لباس عروس پفی که به لباس پرنسسی نیز شناخته می شود دارای بالاتنه  فیت و تنگ تا کمر و از کمر به پایین ، دامنی باز و پف دار به اصطلاح زنگوله ای دارد. این مدل لباس از گذشته تا به حال از پرطرف دارترین لباس عروس در جهان است . مطمئن باشید با پوشیدن یک پیراهن با دامن پرنسسی می توانید همچون خورشیدی در شب عروسیتان بدرخشید . وهمه ی مهمان ها را تحت تاثیر قرار دهید. این نوع دامن ریتم بی نظیر و فوق العاده چشم نوازی به اندام شما می دهد . فرم بدن شما را به بهترین حالت جلوه می دهد. متضاد بودن قسمت بالا تنه پیراهن (از نظر تنگی) و پایینی پیراهن (ازنظر پف داربودن) دقیقا چیزی است که شما برای اینکه همچون یک ملکه به نظر برسید نیاز دارید. این مدل لباس عروس برای کسانی که پایین تنه چاق یا پایین تنه بسیارلاغری دارند پیشنهاد می گردد . در این مدل نقص باسن و پا ها پنهان می شود و اعتماد به نفس خوبی به شما خواهد داد. این لباس عروس برای افرادی با قد کوتاه و ریز نقش زیاد مناسب نخواهد بود. به طور کلی می توان گفت خانم های ریز نقش دراین لباس غرق خواهند شد . همچنین برای خانم های تپل و کمی چاق هم نمی تواند مناسب باشد فراموش نکنید که این دامن پفی می تواند شمارا چاق تر از معمول نشان دهد. پارچه هایی از جنس تافته، ابریشم و پارچ های توری برای دوخت این دامن ها مناسب هستند پارچه هایی سبک که گاها در چندین لایه روی هم قرار می گیرند. سبک این پیراهن در واقع از لباس های کلاسیک انگلیسی گرفته شده است .این پیراهن  برای فصل سرد سال به دلیل لایه های زیاد پارچه  بسیار مناسب است.

لباس عروس مدل ترومپت ماهی :   

لباس عروس مدل ترومپت ماهی

این مدل لباس عروس در قسمت بالاتنه تنگ بوده ودر قسمت دامن تا زیر باسن و تا حدود وسط ران به صورت تنگ و از حدود باسن به پایین باز می شود و مانند یه گل شکفته می شود. درست شبیه دامن های ماهی است. اگر تمایل دارید لباس عروس شما بسیار متمایز از سایر مدل ها باشد پس مدل ماهی را از دست ندهید. . این لباس مناسب افراد خوش اندام، لاغر با پاهای درشت وقد بلند است عروس خانم هایی با کمری باریک که جسارت این را دارند تا اندامشان بهتر دیده شود. این دامن با یقه های دکلته و یقه های دکلت ازپشت، و انواع مدل های دیگر مناسب خواهد بود . دامن مدل ماهی شامل دو مدل تمام ماهی و نیم ماهی می باشد.

  لباس  عروس مدل دامن کلوش برشA

 لباس  عروس مدل دامن کلوش

این مدل لباس نسبت به مدل پف دار ساده تر شده و پف کمتری را دارد . در قسمت بالاتنه تنگ و از کمر به پایین به شکل حرف آ انگلیسی باز می شود. مدل کلوش برای اکثر اندام ها مناسب است و به افراد ریز نقش بیشتر پیشنهاد می شود. با این مدل لباس عروس تور سر حریر، کوتاه و بلند مناسب خواهد بود. برای بالاتنه ، مدل یقه قلبی با ترکیب دکلته پیشنهاد می شود. سبک این نوع دامن کلاسیک است و برای مراسم نیمه رسمی و رسمی  مناسب خواهد بود به عروس خانم هایی که دنبال ساده بودن طرح و در عین حال زیبایی وشکوه هستند پیشنهاد می شود .

لباس عروس مدل دامن کوتاه:

 لباس  عروس مدل دامن کوتاه

انتخاب لباس عروسی با دامن کوتاه انتخاب استایلی متمایز است این نوع مدل پیراهن طرحی خاص و متفاوت از سایر مدل های لباس عروس است که کمتر مورد انتخاب عروس خانم ها قرار می گیرد. می توان گفت این نوع پیراهن برای مجلس سنتی و رسمی اصلا مناسب نیست . همچنین درایران این مدل پیراهن بسیار به ندرت استفاده می شود خانم های ایرانی معمولا پیراهن های بلند و رسمی برای شب عروسیشان را ترجیح می دهند. اما اگر شما به دنبال سنت شکنی هستید انتخاب پیراهن کوتاه برای شب عروسیتان انتخابی  هیجان انگیز خواهد بود.

لباس عروس مدل امپایر:

 لباس  عروس مدل امپایر

  درمدل لباس امپایر یا سلطنتی بالاتنه تنگ نیست بلکه کمی آزاد است  واین بار دامن از قسمت کمر شروع نشده بلکه از  زیر سینه شروع می شود  و تا پایین پا ساده سرایز می شود . همسر ناپلئون بنا پارت  علاقه خاصی به این مدل پیراهن داشت به همین دلیل این سبک به نام امپیار در ذهن ها جای گرفت. این مدل برای  اندام های مستطیلی و افرادی که قد کوتاه تری دارند پیشنهاد می شود.

لباس عروس  مدل دنباله دار:

 لباس عروس مدل دنباله دار

مدل دامن لباس عروس ربطی به دنباله دار بودن آن ندارد  به این معنا است که همه انواع مدل های لباس عروس می توانند دنباله دار باشند تا جذابیتشان چند برابر شود.

فراموش نکنید برای انتخاب هر یک از مدل های پیراهن لباس عروس حتما فرم اندام خودرا ارزیابی کرده و شناسایی کنید . بادقت و با وقت گذاشتن  وحوصله فراوان از مزون  های مختلف لباس عروس  دیدن کنید و بعد انتخاب خود را انجام دهید یادتان باشد که لباس عروس شما برای یک شب مهمانی ساده نیست بلکه برای شبی مهم و خاطره انگیز در تمام زندگی شماست.

سال 2021 و مدل لباس عروس های خاص آن:

 لباس  عروس

برای عروس خانم هایی که در سال 20 21 قصد ازدواج دارند و می خواهند که بدانند چه طرح هایی برای لباس عروس در این سال مد شده است و برندهای معروف جهان امسال چه آیتم هایی را به لباس عروس خود اضافه کرده اند و چه ایده هایی برای مدل یقه ها و دامن های جدید امسال دارند . کدام مدل های دامن همچنان روی بورس مد هستند و چه مدل دامن هایی دیگر از مد افتاده اند . باید گفت سال 2021 سال پر زرق و برقی درطراحی لباس عروس است.

بیشتر بدانید:

مد و نکاتی درباره چگونه شیک بپوشیم؟

1- شنل روی شانه:

امسال طراحان مد جهان دوباره پای شنل ها را به دنیای مد لباس عروس باز کرده اند.  در این مدل، لباس عروس با پارچه های بلند متصل به شانه ها تزئیین شده است. این شنل به عروس خانم ها استایلی شاهانه و اشرافی می دهد. برای شنل ها از تورها  ،گیپور ها تا ساتن و پارچه های گلدوزی شده و با نقش نگار زیبا استفاده می شود. بندهای گلدوزی شده بر روی شانه ها که به زیبایی تمام تا پایین پا سرازیر می شوند و زیبایی لباس عروس شما رو دو چندان می کنند.

 لباس  عروس مدل شنل دار

2_ پشت باز:

طراحان مد امسال طرح پیراهن های پشت باز را برای لباس عروس ارائه کرده اند .  این پیراهن ها در قسمت یقه بسته و از قسمت پشت تا حدود کمر دوخت بازی دارند. برای این  لباس عروس از آستین های بلندکلاسیک استفاده کرده اند .

3_پیراهن های گلدار:

طرح پیراهن های گل دار برای لباس عروس از  سال گذشته آغاز شد اما باید بدانید که یک سال دیگر مهمان این طرح خواهیم بود لباس عروس گلدار امسال نیز از دور مد خارج نخواهد شد. و همچنان امسال در مزون های مدل لباس عروس به چشم می خورد. چاپ های گل دار جسورانه و زیبای پر از رنگ بر روی لباس عروس طرحی شاد برای عروس خانم های شادو بازیگوش خواهد بود.

4_آستین های پفی:

ده هشتاد امسال دوباره باز خواهد گشت و لباس عروس، با آستین های پفی در قسمت شانه ها به دنیای مد آمده است. آستین های پفی که احساس شاعرانه به لباس عروس خواهند داد. تکرار طرح آستین ها پفی بسیار جسورانه است . برای این آستین ها یقه های باز درنظر گرفته شده است. برای  انتخاب دامن نگرانی نداشته باشید. در طراحی دامن این مدل لباس عروس انواع مختلف دامن ها را می توانید با لباس عروس خودانتخاب کنید .پس آستین های پفی را برای لباستان با دامن دلخواهتان داشته باشید.

5-لباس عروس کوتاه:

 لباس  عروس کوتاه

امسال لباس عروس های کوتاه نیز به چشم میخورند.کوتاهی این لباس عروس ها تا حدی است که کفش ها و قسمتی از پاها دیده می شود. اما این لباس عروس ها برای مراسم کوچک تر پیشنهاد می شود.

6_ پف دار وچین دار با لایه های زیاد:

امسال  شاهد ظهور نو لباس عروس با پف ها و چین های زیاد هستیم. لباس هایی تشکیل شده از چندین لایه در کنار هم که حجم زیادی به لباس عروس می دهد.  بی شک این یک لباس رویایی با یک نگاه رمانتیک است . تورها دسته دسته درکنار هم پف دار و مچاله قرار می گیرند و یک لباس عروس مجلسی زیبا را شکل می دهند.

7_ لباس عروس براق:

 امسال لباس عروس براق و درخشنده بسیارشیک به نظر می رسد. این درخشش زیبا که نور را به خود جذب می کند علاوه بر زرق و برق فراوان  شبیه یک آسمان شب است. از تزئینات همه جانبه گرفته تا رنگ های درخشان سبک نیمه متمایز این لباس عروس در هر جشنی مورد توجه مردم است و هنگام حرکت همه رو به شما خیره می کند.

 لباس  عروس براق

عروس خانم ها باید بدانند که امسال نیز مدل های دامن با پف زیاد و تور فراوان و دامن هایی با پیله های روی هم قرار گرفته همواره می تواند جذاب باشد و  مورد توجه اکثر عروس خانم هاست و حالا حالاها از دور مد لباس خارج نخواهد شد . دامن هایی با پیله های زیاد  و کارشده با گیپور و تور وبدون دنباله قطعا شمارا در شب عروسیتان بی نظیر خواهد کرد.دقت کنید دامن هایی بدون دنباله ، دامن های پف دار امسال با دوچندان شدن پف دار بودنشان بدون دنباله هستند و دنباله برای این دامن ها مناسب نیست و همچنین توجه کنید وقتی دامنی با پف زیاد را انتخاب کرده اید تور پشت سرتان نباید از حد دامن شما بیرون بزند. پس اگر دوست دارین مثل یک ملکه به چشم بیایید حتما مدل دامن های پفی را به یاد داشته باشید. با پوشیدن دامنی با دوبرابر پف قطعا  لباس شما همچون لباس های یک ملکه خواهد بود . و می توان به قطع گفت شاید شما  هیچ وقت در طول زندگیتان نتوانید لباسی با  چنین دامنی را بپوشید . پس فرصت این تجربه را از دست ندهید.

 لباس  عروس3

 همپنین امسال پارچه های ساتن برای دامن ها و دانتل و گیپور های زیبا در طراحی لباس دیده می شود مد بودن همیشه دامن های پف دار بدین معنا نیست که برای امسال دامن های کمی ساده و پف کمتر و یا حتی دامن های ماهی از دنیای مد خارج شده اند. خیر، اکثر دامن ها و مدل یقه های سال گذشته باز هم در مد امسال هستند اما چیزی که بیشتر در طرح های امسال دیده میشود رسمی تر شدن به لفظی می توان گفت سلطنتی شدن و پرکار شدن لباس هاست . سنگ دوزی های بی نظیری که چشم هر ببیننده ای را به خود خیره می کند.  اگر از عروس خانم هایی هستین که  به  مد روز بودن لباستان اهمیت می دهید و ترجیح می دهید لباستان مدرن باشد پس لباس عروس  با دامن های کم پف و راسته اما پر کار شده ازقسمت  بالا تا پایین پیراهن،  از مراورید ها و منجق های سفید و گیپور های جذاب حتی با شنل هایی از توردر پشت سرتان را برای امسال انتخاب کنید .  . اما شاید خواندن همه این مطالب شما را کمی گیچ کند که چطور ، چگونه و چه لباسی را باید برای خودتان انتخاب کنید باید بدانید که همه این مدل ها به سلیقه و نظر خود شما بستگی دارد پس لباس عروسی را انتخاب کنید که ازآن لذت می برید ودر آن احساس ستاره شدن در بهترین شب زندگیتان را خواهید داشت. لباسی که با علاقه خود انتخاب می کنید بدون شک زیباترین لباس عروس برای شما خواهد بود. شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها به آگهی های تخفیف مدو پوشاک ، زرین تخفیف سری بزنید.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه لباس عروس سفید و تاریخچه آن