آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > تفریحی و ورزشی > مکان های تفریحی ورزشی :لاکچری ترین جاهای دیدنی تهران
مکان های تفریحی ورزشی :لاکچری ترین جاهای دیدنی تهران

مکان های تفریحی ورزشی :لاکچری ترین جاهای دیدنی تهران

تا حالا پیش آمده که به مدل‌های مختلف گردش و تفریح فکر کنید؟ مثلا بعضی آدم‌ها دوست دارند در محله‌های قدیمی بگردند و از تماشای بافت سنتی لذت ببرند. یا عده‌ای عاشق دیدن مناظر طبیعی هستند! آدم‌هایی هم هستند که شهر را برای پیدا کردن جاهای جدید و مدرن زیر پا می گذارند و به اصطلاح لاکچری گردی را دوست دارند. اگر می‌خواهید طعم یک ورزش هیجان انگیز را بچشید یا با لاکچری ترین مکان های تفریحی ورزشی تهران آشنا شوید، باما همراه شوید. ما در این مقاله قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم.

ایران مال:

یکی از لاکچری ترین مکان های تفریحی تهران ایران مال است. ایران مال تهران، بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه و یکی از پنج مرکز خرید جهان است. شما می توانید برای بازدید از این مکان زیبا به آدرس تهران، اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) بروید و تخفیفات این مکان تفریحی را دروب سایت زرین تخفیف  جستجو کنید. این مجموعه تفریحی زیبا شامل بخش های ذیل می باشد:

ایران مال 

  • در مسجد ایران مال شاهکار معماری اسلامی استفاده شده، که نقطه به نقطه این محل توجه شما را جلب خواهد کرد. بهتر است بدانید که طرح معماری مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) الهام گرفته از معماری استفاده شده در مسجد النبی است.
  • هایپراستار ایران مال شعبه ایران مالِ این هایپر استار همانند سایر شعبه‌ها، تنوع اجناس بسیار بالایی دارد و تخفیف‌های آن مانند سایر شعب است.
  • بازارچه سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) یکی از زیباترین بخش‌های مجموعه ایران مال، بازارچه سنتی آن است که با احیای معماری و فرهنگ ایرانی اصیل در دلِ یک مجموعه بسیار مدرن، مانند یک مروارید سفید میدرخشد. تیمچه حاج علی اکبر در طبقه دوم ایران مال است. یکی دیگر از بخش‌های دیدنی تیمچه حاج علی اکبر، گالری فیروزه است. در این گالری، آثار تزیینی و نمایشی ایرانی گذاشته شده‌اند. شاید با اولین ورود احساس کنید داخل یک موزه هستید، اما خرید از گالری فیروزه برای عموم آزاد است.
  • تالار آیینه ایران مال یکی از دانستنی‌های جالب درباره تالار آیینه این است که کارگردانان می‌توانند آن را برای ساخت پروژه‌های هنری کرایه کنند. اما چرا؟ با اولین قدم در تالار خودتان به جواب خواهید رسید چون باورتان نمی‌شود که چنین زیبایی شاهانه که در کاخ‌های سعدآباد و گلستان دیده می‌شود، وسطِ یک مرکز خرید وجود داشته باشد!
  • باغ کتاب ایران مال این کتابخانه از کتابخانه موجود در دانشگاه آکسفورد انگلستان الهام گرفته شده است. اگر طرفدار سری کتاب‌های هری پاتر هستید، جالب است بدانید که بخش‌هایی از فیلمبرداری این سری (مخصوصا کتابخانه هاگوارتز) در دانشگاه آکسفورد انجام شده است
  • باغ دیدار  وسط مجموعه، در کنار بناهای سنتی، باغ دیدار است که با معماری فوق‌العاده مدرن و زیبا، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های ایران مال است. در دو طرف باغ دیدار، درخت‌های پالم کالیفرنیا قرار داده شده‌اند. همچنین یک آبشار در بین دو راسته درخت‌های پالم وجود دارد که از طبقه سوم شروع می‌شود و بعد از ریخته شدن از سکوی چهار مرتبه مرمری، تا انتهای سالن به صورت یک رود کوچک ادامه پیدا می‌کند.
  • سینما ایران مال مجموعه سینمایی بازار بزرگ ایران با اینکه یکی از جدیدترین سینپلکس‌های ایران است، اما در همین زمان کوتاه به دلیل ظرفیت و کیفیت بالا، توانسته نظر مثبت بسیاری از بازدیدکنندگان را دریافت کند. سینمای ایران مال در کل 12 سالن دارد، اما در حال حاضر 9 سالن افتتاح شده‌اند و می‌توانید فیلم‌های روز را در آن ببینید.

بیشتر بخوانید:

10تا از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران

بهترین جاهای دیدنی شبانه تهران کجاست؟

جایروکوپتر:

از جمله لوکس ترین مکان های تفریحی تهران، جایروکوپتر است. جایروکوپتر یک وسیله پرواز شبیه هلیکوپتر است. ظرفیت این پرنده 2 نفر (خلبان+سرنشین) و از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است. یکی از جاهایی که این تفریح را ارائه می‌دهد،  جاده تلو سمت شرق تهران است.

جایروکوپتر

پاراگلایدر:

پاراگلایدر یا همان پرش با چتر از‌جمله ورزش‌های هوایی خلبانی محسوب می‌شود پاراگلایدر جزء کاربردی‌ترین و ساده‌ترین وسایل برای پرواز است و امروزه با وجود نو ظهور بودن آن، هم با عنوان آموزش و هم با عنوان تور تفریحی پاراگلایدر متقاضیان زیادی را از گردشگری به خود اختصاص می‌دهد.

پاراگلایدر

وزن کلی این وسیله به طور کامل چیزی در‌حدود 20 کیلوگرم می‌باشد که همگی با تمامی تجهیزات درون یک کوله پشتی جمع شده و به راحتی داخل صندوق عقب ماشین و جاهای دیگر جای گرفته و حمل و نقل آن را آسان می‌نماید. خلبانی با پاراگلایدر نیازمند کسب توانایی‌ها و مهارتهایی است که این ورزش را جزء آن دسته از فعالیت‌هایی که نیازمند آموزش است قرار می‌دهد و آموزش این رشته نیز تنها در حیطه اختیارات مربیانی مجرب و آگاه که آموزش‌های مربی گری پاراگلایدر را گذرانده‌اند می‌باشد. سایت پرواز پاراگلایدر لواسان کوچک بوده که در مسیر اتوبان بابایی، تقاطع تلو قرار گرفته است. ما به شما بازدید از این مکان ورزشی لوکس را توصیه می کنیم. شما می توانید تخفیفات این مکان تفریحی ورزشی را در وب سایت زرین تخفیف بیابید.

جت اسکی:

جت اسکی می تواند یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی براي شما باشد. جت اسکی یکی از تفریحات لذت بخش آبی است که بسیار مورد توجه گردشگران در مناطق دریایی قرار می گیرد.

جت اسکی

در بسياري از کلوپ های دریایی ورزش ها و تفریحات آبی متنوعی ارائه ميشود یکی از مراکز تفریحی ورزشی که علاقه‌مندان جت اسکی را به سوی خود جذب کرده، دریاچه خلیج فارس است که هم به دلیل وسعت خود شرایط خوبی برای جت اسکی بازان فراهم کرده و هم امنیت کافی برای آنها ایجاد می‌کند. شما می توانید تخفیفات این مجموعه را در وب سایت زرین تخفیف  بیابید. و برای بازدید از این مکان تفریحی ورزشی هزینه کمتری پرداخت نمائید.

بالن سواری:

 این ورزش بسیار لذت بخش تر از این حرف هاست. بالن سواری در دسته بندی ورزش های ماجراجویانه قرار می گیرد، این ورزش در ابتدا در اوایل قرن شانزدهم میلادی ابداع شد و بیشتر از اینکه به عنوان یک ورزش مطرح باشد به عنوان یک تفریح مشهور شد.

بالن سواری

با سوار شدن بر بالن از بالا، شهر را دیده و لذت و آرامش وصف‌ناپذیری بدست می‌آورید. این تفریح به صورت دسته‌جمعی انجام می شود و هر بالن می‌تواند میزبان ۵ نفر باشد که آنها با سوار شدن بر بالن در بین ابرها حرکت می‌کنند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد بدست می‌آورند. شما می توانید برای بازدید از این مکان تفریحی ورزشی به دشت ری تهران بروید این ورزش به مدت حدود ۴۵ دقیقه انجام می شود. همچنین می توانید با استفاده از تخفیفات این ورزش در وب سایت زرین تخفیف  هزینه کمتری پرداخت نمائید.

اسکی روی آب:

اسکی روی آب نوعی ورزش آبی است. ورزشکار در حالی که اسکی مخصوص به پا دارد به وسیله وسایل آبی موتوری با سرعتی در حدود سی کیلومتر در ساعت روی آب کشیده می‌شود. این ورزش نیاز به قدرت بدنی بالایی دارد تا بتواند در برابر فشار ورزش مقاومت کند.

اسکی روی آب

  دو مرکز تفریحی ورزشی مهم در تهران که می تواند شما را برای انجام این تفریح یاری کند، عبارتند از: ۱- دریاچه آزادی ۲- دریاچه فشافویه شما می توانید تخفیفات این دو مرکز تفریحی ورزشی را در سایت زرین تخفیف بیابید.

آفرود:

آفرود  Off-Road یا رانندگی خارج از جاده که به آن بیراهه نوردی نیز می‌گویند یک ورزش هیجان انگیز و گران قیمت است که در سال‌های اخیر رواج بسیاری داشته است. خودرو‌های آفرود باید به سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک (4WD(مجهز باشند. در این نوع از دیفرانسیل قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ منتفل می‌شود برای همین به آن تمام چرخ دنده نیز می‌گویند. توجه کنید که داشتن این ویژگی به تنهایی سبب نمی‌شود که خودرو آفرود باشد.

آفرود

 مکان تفریحی ورزشی این ورزش در بیابان‌های اطراف تهران و بخش‌های کوهستانی است.

بانجی جامپینگ:

بانجی جامپینگ چیزی است که می تواند نظر شما را در مورد ورزش هیجان انگیز به کلی دگرگون کند. فرض کنید بعد از مدت ها روزمرگی و خستگی به ارتفاع بروید، نفسی عمیق بکشید و سقوطی جانانه را تجربه کنید. رش بانجی یا بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) فعالیتی است که در آن باید ترس تان را کنار بگذارید و از ارتفاع نسبتا زیاد به پایین بپرید.

بانجی جامپینگ

در این تفریح جان شما در امان است و می توانید به محافظ و طناب فنرداری که به شما وصل کرده اند، اطمینان کنید. از ارتفاعی بلند به پایین می پرید و پیش از آنکه به زمین برسید با خاصیت ارتجاعی طناب تان در هوا معلق می شوید. این تفریح هیجان انگیز و البته لاکچری در تهران دارای دو مرکز  تفریحی ورزشی معتبر و اصلی است که عبارتند از :

بانجی جامپینگ توچال در مجموعه تله کابین توچال بانجی جامپینگ بوستان ولایت در بوستان ولایت شما می توانید تخفیفات این مراکز تفریحی ورزشی را در وب سایت زرین تخفیف  جستجو کنید.

کارتینگ:

کارتینگ یکی از رشته های ورزش هیجان انگیز اتومبیل رانی است و رانندگان بزرگی مثل شوماخر از کارتینگ، اتومبیلرانی را شروع کرده اند. اگر بخواهید به صورت حرفه ای کارتینگ سواری کنید، می توانید سرعتی حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید، اما برای افرادی که رنتال سواری (رنتال در اصطلاح به ماشین های کارتینگ اجاره ای می گویند. برای عموم مردمی که می خواهند رانندگی را با سرعت بالا تجربه کنند، رنتال سواری بهترین فرصت است.) می کنند، سرعت ماشین های کارتینگ ۷۰ کیلومتر در ساعت است.

کارتینگ

 پیست‌های کارتینگ تهران عبارتند از:

  1.  پیست کارتینگ آزادی
  2. کارتینگ بین المللی پرند
  3.  پیست کارتینگ فراسا 
  4.  کارتینگ دانیال 
  5.  پیست کارتینگ موزه خودرو
  6.   پیست کارتینگ شهربانو

 تخفیفات این مراکز تفریحی ورزشی در وب سایت زرین تخفیف  قابل مشاهده است.

زیپ لاین:

 زیپ لاین یکی دیگر از رشته های ورزش هیجان انگیز است. اگر بخواهیم تعریفی واضح تر از زیپ لاین داشته باشیم باید بگوییم که برای مقدور شدن انجام این تفریح، سیم بُکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص بین دو نقطه وصل می کنند. فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می رود. البته شما می توانید به چند صورت مسافت بین دو نقطه را طی کنید؛ به صورت خوابیده، معلق و نشسته. در تصاویر زیر این تفاوت را به خوبی می بینید.

زیپ لاین

مراکز تفریحی ورزشی قابل ارائه این ورزش مجموعه توچال، برج میلاد و پارک طالقانی می باشد.

گلف:

گلف را بازی یا ورزش فضای آزاد می نامند. که در آن بازیکنان بطور فردی یا تیمی به‌ وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ ای توپ گلف را درون سوراخی در زمین می‌اندازند.

گلف

در آیین ‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: «گلف پرتاب یک توپ از نقطه نخست بازی به درون یک سوراخ است که به‌ وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قانون‌ های ویژه ای صورت گرفته باشد.» اولین و مجهزترین آکادمی گلف درایران، خانه‌ی گلف در باشگاه انقلاب تهران است. شما می توانید با دوستانتان به این مکان تفریحی و ورزشی بروید و روزی سرشار از هیجان را تجربه نمائید.

 

 

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه مکان های تفریحی ورزشی :لاکچری ترین جاهای دیدنی تهران