آرایش و زیبایی پزشکی و سلامت تفریحی ورزشی خدمات رستوران ها و کافی شاپ علمی آموزشی کالا لوازم خانگی مد و پوشاک مسافرتی گردشگری نرم افزار هنر و تئاتر
صفحه نخست > مقاله های زرین تخفیف > تفریحی و ورزشی > مراکز تفریحی ورزشی :10تامحبوب ترین جاهای دیدنی تهران
مراکز تفریحی ورزشی :10تامحبوب ترین جاهای دیدنی تهران

مراکز تفریحی ورزشی :10تامحبوب ترین جاهای دیدنی تهران

تهران گردی یکی از لذت بخش ترین اوقات فراغت برای تهرانی ها و خیلی از مسافرین است .و از آن جهت که تهران پایتخت ایران محسوب می شود,مراکز تفریحی ورزشی بسیاری در آن ساخته شده است.اگر می خواهید که اوقات فراغت خوبی در این شهر داشته باشید و با مراکز تفریحی ورزشی این شهر آشنا شوید , ما در این مقاله به اختصار به معرفی 10 تا از محبوب ترین مکان های تفریحی ورزشی تهران پرداخته ایم و به شما توصیه می کنیم قبل از رفتن به این اماکن تفریحی ورزشی از آگهی های تخفیف این اماکن تفریحی ورزشی در وب سایت زرین تخفیف استفاده نمایید.امیدواریم که این مطالب مورد توجه شما قرار بگیرد.

1

دربند:

یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین مکانهای تفریحی ورزشی خوش آب و هوا تهران به خصوص در آخر هفته‌ها ست. کوهنوردی، طبیعت گردی، بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و... را  می توانید تجربه کنید.

دربند

مسجمه ی ۳ متری کوهنورد در میدان دربند سوژه ی بسیار مناسبی برای شماست تا در کنار آن عکسی به یادگار بگیرید این مجسمه به پاسداشت یکی از کارآمدترین نیروهای ویژه ارتش ایران که جان کوهنوردان خارجی را نجات داد ساخته شده است. در واقع زمستان ۴۹ سال پیش بود که هواپیمای یک گروه آمریکایی در کوه های شمال تهران سقوط کردیک چترباز آلمانی را برای نجات آمریکایی ها به این مکان تفریحی ورزشی می فرستند اما او هم چترش به صخره ها گیر کرد و آویزان باقی ماند. آن زمان یکی از کارآمدترین نیروهای ویژه ارتش ایران، استاد چتر کایت و کوهنوردی ارتش، گروهبان امیر شاه قدمی؛ برای نجات جان این گروه انتخاب می شود. او قهرمانانه تمامی گروه را نجات می دهد و در آن زمان از طرف رئیس جمهور وقت آمریکا (جان کندی) مدال شجاعت می گیرد و توسط دولت وقت ایران هم از او تقدیر به عمل می آید و به پاس این عملیات شجاعانه، مجسمه وی ساخته می شود. با گذشت ۴۸ سال این مجسمه همچنان در میدان دربند تهران قرار دارد. امروزه این مکان ،یکی از مکانهای قدیمی تهران محسوب می شود. گروهبان امیر شاه قدمی با درجه ی سرهنگی بازنشسته شد و در نهایت، در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ فوت کرد.

مجسمه کوهستان

2

بام تهران توچال:

توچال یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی ورزشی تهران وفرصتی عالی برای دورشدن از هیاهوی تهران و تجربه طعم واقعی زندگی است تفریحات آن به حدی متنوع است که هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای را پوشش می‌دهدتله کابین، سینما 5 بعدی، باشگاه‌های زیپ لاین و تیر کمان، سورتمه، تله سی یژ چشمه و پیست اسکی این مجموعه در کنارکوهنوردی و طبیعت زیبایش از جمله مهترین مکانهای تفریحی ورزشی تهران محسوب می شود.

توچال

بام تهران بی‌شک زیباترین مکان تفریحی ورزشی بخش توچال است که در بالاترین نقطه از ولنجک خودنمایی می‌کند و علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که به پایتخت دارد، به‌خاطر آب‌وهوای مطبوعش محبوب شده است. با توجه به صندلی‌های متعددی که در این محل قرار دارد و می‌توان روی آن‌ها استراحت کرد، وجود رستوران‌ها و کافه‌های مختلف باعث شده است که مردم زیادی به این فضای دلنشین تفریحی ورزشی سر بزنند. به همین دلیل در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می‌شود و در مابقی ایام هفته، فضایی دنج و آرام پیدا می‌کند.

3

باغ پرندگان:

از جمله زیباترین مکان تفریحی ورزشی تهران، باغ پرندگان است .بازدید از این این باغ برای علاقه‌مندان و دوست‌داران پرندگان فرصتی مناسب دست می‌دهد تا با انواع و گونه‌های مختلف پرنده آشنا شوند و از نزدیک آن‌ها را ببینند وسعت این باغ که از جمله مکان تفریحی تهران نیز محسوب می‌شود، ۱۷ هکتار است که ۱۶۸ گونه پرنده شامل سه هزار پرنده در آن زندگی می‌کنند. شما می توانید تخفیفات بلیط این مکان تفریحی تهران را در سایت زرین تخفیف بیابید.

باغ پرندگان

اگر به پرندگان علاقه دارید حتماً این باغ را از نزدیک ببنید، انواع پرندگان بومی و غیر بومی در این پارک بزرگ گردآوری شده‌اند وجود آبشارها و برکه‌های متعدد در محوطه باغ پرندگان. محیط این پارک را فوق‌العاده روح بخش کرده   درختان پهن برگ و سوزنی شكل دو گونه گياهی قالب در اين باغ هستند و گل‌های گوناگون نيز به تناسب فصل در محوطه آن كاشته می‌شوند. در باغ پرندگان تهران گونه‌های مختلف پرندگان شامل پرندگان گرمسیری، شکاری، ماکیان، گنجشک‌سانان و کبوترسانان را خواهید دید. جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان، فلامینگو، حواصیل خاکستری، باکلان، غاز نوک فسفری (یا کیپ برن)، قرقاول ریوز، شترمرغ آفریقایی، شترمرغ امو (یا شترمرغ استرالیایی)، طوطی، ناندی (یا پاراکیت)، ناندی قمری الماسی و... را نیز می‌بینید و از تماشای ‌آن‌ها لذت خواهید برد. شما می توانید تخفیفات این مکان تفریحی تهران را در سایت زرین تخفیف بیابید.

4

پل طبیعت:

از جمله بهترین مکان تفریحی ورزشی تهران که مابازدید از آن را به شما توصیه می کنیم پل طبیعت است. این پل با طول 270 متر، بوستان آب وآتش و بوستان طالقانی را به هم می رساند و حد فاصل دو سوی بزرگراه مدرس را پوشش می دهد. پلی سه طبقه که در هر طبقه آن می توان پیاده روی کرد این مکان را به یکی از مکانهای ورزشی تهران تبدیل کرده است. وجود رستوران ها، کافه ها، نیمکت های چوبی، نورپردازی های چشم نواز و فضای سبزی که نمای پل را  در شب دیدنی تر کرده اند آن را در نظر بیننده چشم نواز کرده است. وجزء محبوب ترین مکانهای تفریحی ورزشی به حساب می آید.

پل طبیعت

بوستان آب و آتش:

در کنار پل طبیعت است و از جمله مکان های تفریحی ورزشی تهران که شامل چهار برج  آتش در ضلع شرقی به بلندای 10 متر که هر شب همزمان با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، شعله های پر حرارت آتش را تا ارتفاع 1 تا 8 متر به آسمان شب می رساند. گنبد مینا که بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه محسوب می شود، سینما 7بعدی , فواره‌های آب که آب را از 240 نقطه مختلف تا ارتفاع 10 متر به شکلی آهنگین به سمت آسمان پرتاب می کنند ,فانوس دریایی , سازه سفید بلندی که حال و هوای دریا و دریانوردی را به بیننده می دهد همگی از جاذبه های این مکان تفریحی ورزشی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین جاهای دیدنی شبانه تهران کجاست؟

لاکچری ترین جاهای دیدنی تهران

آب و آتش

5

پارک ژوراسیک:

تنها مکان تفریحی تهران در ایران است که با به نمایش گذاشتن مجسمه‌های دایناسور‌های مختلف، امکان آشنایی بیشتر با این موجود عظیم‌الجثه را فراهم کرده است در این مکان تفریحی تهران ، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است. این دایناسورها به شکل کاملا طبیعی طراحی شده‌اند، به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آن‌ها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌‌رود نیز طراحی شده است. وجود این دایناسورها این مکان را یکی از بهترین مکان های تفریحی ورزشی تهران تبدیل کرده است.

پارک ژوراسیک

6

پارک جمشیدیه:

یکی از مکانهای قدیمی تهران که هنوز هم دیدنی و آرام‌بخش و جزء مکانهای ورزشی تهران است طراحی اصلی پارک توسط «کامران طباطبایی دیبا» انجام شده‌ است. او نقاش، شهرساز و معماری نوگرا و تحصیل‌کرده در دانشگاه هاروارد بود و بناهایی همچون موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای دانشجو، پارک شفق، شهر جدید شوشتر و را در ایران از خود به یادگار گذاشته ‌است درواقع نام «جمشید دولو قاجار» به‌عنوان مالک زمین این باغ در شناسنامه تاریخی پارک جمشیدیه ثبت شده ‌است. او باغ خود را به فرح پهلوی بخشیده بود. در نهایت این پارک عمومی در سال ۱۳۵۶ مورداستفاده همگانی قرار گرفت. شما برای بازدید زیباترین مکان تفریحی تهران نیاز به تهیه بلیط ندارید.

پارک جمشیدیه

7

کاخ نیاوران:

کاخ نیاوران محل زندگی آخرین شاه ایران به همراه خانواده اش بوده است. امروزه این کاخ از محبوب ترین مکانهای تفریحی ورزشی تهران است. این کاخ در میان باغی بسیار زیبا قرار دارد که دارای مناظر چشم نوازی است. تنها ساختمان سلطنتی در ایران است که سقف آن به صورت بازشو طراحی شده است و طراحی ایرانی-اروپایی دارد دکوراسیون و مبلمان داخلی توسط یک گروه فرانسوی طراحی و اجرا شده است این ساختمان زمانی میزبان محمدرضا پهلوی، همسرش فرح و فرزندان آنها بود و تا پیش از خروج شان از ایران در این محل سکونت داشتند.

کاخ نیاوران

8

کاخ سعد آباد:

 مجموعه کاخ سعد آباد در شمال تهران قرار گرفته است مجموعه تاریخی سعد آباد در زمینی به مساحت نزدیک به ۳۰۰ هکتار قرار دارد که در حدود ۱۱۰ هکتار آن را عمارت‌ها و کاخ‌ها و در حدود ۱۸۰ هکتار دیگر را باغ، قنات‌ها و گلخانه‌های مجموعه سعد آباد تشکیل داده‌اند کاخ احمد شاهی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های مجموعه سعد آباد به شمار می‌رود.

کاخ سعدآباد

  •  کاخ شهوند که به‌دلیل معماری آن با نام کاخ سبز نیز شناخته می‌شود در زمان وزارت جنگ رضاخان، ساختمانی نیمه‌کاره با مالک شخصی بود کار ساخت کاخ سبز در زمان به قدرت رسیدن رضا شاه، پایان یافت.
  •  کاخ سفید همان طور که از نامش پیدا است، نمایی سفید دارد. کاخ سفید بزرگ‌ترین کاخ در مجموعه سعد آباد به حساب می‌آید و محل زندگی محمد رضا شاه پهلوی و همسرش فرح در تابستان بوده است.
  • کاخ سیاه  که به جهت استفاده از سنگ های مرمر سیاه در نمای ظاهری به این نام نام‌گذاری شده است.
  • کاخ شمس امروزه موزه‌ای بسیار کامل از سیر تکاملی انسان است. لباس‌های سلطنتی فرح دیبا نیز در بخشی از این کاخ با عنوان موزه پوشاک سلطنتی به نمایش در آمده‌اند.
  • کاخ اشرف امروزه به موزه ظروف سلطنتی تبدیل شده است کاخ شهرام نیز امروزه به موزه نظامی تبدیل شده است.
  • کاخ ملکه عصمت دولتشاهی امروزه محل نمایش آثار برجسته استاد مینیاتور ایران، استاد فرشچیان است.
  •  کاخ قدیم ولیعهد با نام کاخ کرباس نیز شناخته می‌شود. این کاخ در ابتدا محل کار و استراحتگاه رضا شاه پهلوی بود؛ اما پس از برکناری او، در زمان پهلوی دوم، رضا پهلوی نوه رضا خان از کاخ کرباس استفاده می‌کرد و به همین دلیل این ساختمان را با نام کاخ ولیعهدی می‌شناسند  امروزه موزه مینیاتور استاد بهزاد است.
  • کاخ فرحناز و علیرضا در گذشته دو فرزند خانواده محمدرضا شاه پهلوی، فرحناز و علی‌رضا، در این کاخ زندگی می‌کردند اما امروزه  موزه خط و کتابت میرعماد است.
  • کاخ فرح پهلوی امرروزه محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری است و آثار نگارگری مختلف، از رویدادهای سال‌های اخیر در این کاخ به نمایش درآمده است و به همین دلیل این کاخ را در حال حاضر با نام موزه نگارستان می‌شناسند.
  • کاخ ملکه توران امیر سلیمانی که در گذشته بنای اولیه کاخ ملکه توران به دوران قاجار تعلق داشت و رضا خان پس از تکمیل کاخ سبز، دستور به بازسازی و مرمت این کاخ  راداد. بخش بیرونی این کاخ بعدها محل سکونت همسر چهارم رضاشاه، ملکه عصمت شد؛ اما بخش درونی ساختمان به ملکه توران، همسر سوم رضا شاه پهلوی تعلق داشت. در حال حاضر بخش بیرونی این ساختمان به موزه استاد فرشچیان تبدیل شده است و در بخش درونی کاخ ملکه توران، مجسمه‌های مشاهیر و دانشمندان ایرانی به چشم می‌خورند. این قسمت با عنوان موزه چهره‌های ماندگار در مجموعه سعد آباد شناخته می‌شود.
  •  کاخ لیلا پهلوی (موزه مینیاتور استاد آبکار)
  •  موزه برادران امیدوار در گذشته محل کالسکه خانه قاجارامروزه از دستاوردهای با ارزش و تاریخی برادران امیدوار در این موزه نگهداری می‌شود.
  • موزه آب در گذشته محل استقرار رئیس تشریفات دربار و مسئول حفاظت ارتش بوده است .

سعدآباد2

 به‌جز کاخ‌ موزه‌های نام برده شده در مجموعه سعد آباد، موزه‌های دیگری مانند موزه آلبوم‌ها و اسناد سلطنتی در ساختمان گارد شاهنشاهی، موزه آشپزخانه سلطنتی در بخش آشپزخانه موزه ملت و موزه اتومبیل‌های سلطنتی از دیگر موزه‌های تاسیس شده در سال‌های اخیر و زیرمجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد هستند. کاخ بهمن, کاخ عبدالرضا پهلوی و کاخ غلامرضا پهلوی نیز امروزه به‌ترتیب محل ساختمان مدیریت ,اداری مجموعه سعد آباد و موزه سلاح‌های دربار هستند. دیگر کاخ مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد، کاخ جدید ولیعهد رضا پهلوی یا همان موزه دفینه سابق است و کاخ ملکه مادر و کاخ اختصاصی سعد آباد اکنون در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد. ما به شما بازدید از این مجموعه که جزء زیباترین مکان تفریحی ورزشی تهران است، را توصیه می کنیم. تاخاطره یک روز به یاد ماندی را با دوستانتان تجربه کنید.

9

موزه حیات وحش دار آباد:

یکی از بهترین مکان تفریحی ورزشی تهران، موزه حیات وحش دارآباد است. موزه ای که به مرور تاریخ طبیعی می پردازد و سعی دارد حیات وحش و زیبایی هایش را به شما بشناساند.این موزه در بخش‌های متعدد نمایشگر نمونه‌های زیستی متنوع ایران است و دارای سالن های آسیا اروپا و آمریکای شمالی ,شمال ایران,مرکز و جنوب ایران,آفریقا ,آبزیان و خزندگان ,زمین شناسی, بخش حشرات و سالن گیاه شناسی می باشد. رویا پارک ,هیومن پارک ,کارگاه تاکسدرمی,کتابخانه تخصصی ,کلبه عکس از بخش های مجزای این موزه به شمار می رود. این موزه برای هر کسی که می‌خواهد راجع به حیات وحش بیشتر بداند جذاب خواهد بود. موزه دارآباد فرصت خوبی‌ست تا یک بعدازظهر دلچسب در کنار بچه‌ها و خانواده بگذرانید. برای تهیه بلیط این مکان تفریحی ،شما می توانید تخفیفات این مجموعه را در سایت زرین تخفیف پیدا کنید.

موزه حیات وحش

10

دریاچه چیتگر:

یکی دیگر از محبوب ترین مکانهای تفریحی ورزشی تهران دریاچه چیتگر است .مساحت دریاچه چیتگر۱۳۰ هکتار است و حدود ۸۰ درصد از آب این دریاچه از محل آب رودخانه کن تامین می شود. دارای ۸ ورودی اصلی می باشد که سه ورودی در شمال ، سه ورودی در شرق و دو ورودی در غرب و شمال غرب دریاچه واقع شده است.

پارک چیتگر

 از جمله امکانات زیباترین مکان تفریحی ورزشی تهران، می توان به ساحل سنگی که فضای جالب و نوستالژیکی دارد نام برد شما می توانید بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پر آب راه رفته و حال و هوایی تازه کنید.همچنین دارای ۳ جزیره با نامهای شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری می باشد.قایق سواری هم از جمله تفریحات این مجموعه به شمار می رود که ما آن را به شما توصیه می کنیم. تخفیفات این مجموعه تفریحی ورزشی را از زرین تخفیف بخواهید.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید افزودن نظر +
برچسب های مرتبط

آگهی های مشابه مراکز تفریحی ورزشی :10تامحبوب ترین جاهای دیدنی تهران